Winter Wonders 18 yhteistyökumppanit

Tehtävät

Winter Wonders yhteistyökumppanit 4.6.2018
Winter Wonders 18 Finland #kainuu -tapahtuma järjestetään yhteistyössä seuraavien toimijoiden kanssa.

Visit Finland

Visit Finlandin päätehtävänä on Suomen matkailullisen imagon kehittäminen maailmalla. Visit Finland toteuttaa markkinointitoimenpiteitä yhteistyössä alan yritysten, muiden vienninedistäjien ja Team Finland -verkoston kanssa. Kainuun liitolla ja Visit Finlandilla on yhteistyösopimus tapahtuman toteuttamisesta ja Kainuu kuuluu yhtenä maakuntana Visit Finlandin koordinoimaan Lakeland -yhteistyöhön. Kainuun Edun Tuomo Tahvanainen toimii Visit Finlandin alueellisen yhteistyöverkoston jäsenenä.

www.visitfinland.fi

Brussels Major Events

Brussels Major Events on voittoa tavoittelematon organisaatio, joka järjestää tapahtumia julkisille laitoksille Brysselissä. Yksi näistä on vuosittainen, viisiviikkoinen Winter Wonders, joka on yksi Euroopan suurimmista joulumarkkinatapahtumista.

www.brusselsmajorevents.be

Suomen suurlähetystö, Bryssel

Kainuun Etu Oy

Kainuun Etu Oy on Kainuun kuntien omistama maakunnallinen elinkeinotoiminnan kehittämisyhtiö, jonka tehtävänä on tukea Kainuun elinkeinorakenteen kehitystä sekä auttaa maakunnan elinkeinoelämän avaintoimialojen yrityksiä liiketoimintaosaamisen, kilpailukyvyn, kansainvälistymisen, kasvun ja yhteistyön kehittämisessä sekä kehittää avainklustereita ja niiden toimintaedellytyksiä.

www.kainuunetu.fi

Kalevala Spirit

Kalevala Spirit on kainuulainen vientiyhtiö, joka kokoaa parhaat palat Suomesta ja tarjoaa niitä Keski-Eurooppalaisille ystävilleen. Pääoperointi tapahtuu Suomalaisten Joulukylien kautta. Tänä vuonna yritys tekee uuden aluevaltauksen ranskankieliseen Eurooppaan.

www.kalevalaspirit.fi

Finnair

Finnair on suomalainen lentoyhtiö, joka harjoittaa reitti- ja lomalentoliikennettä niin koti- kuin ulkomailla. Finnair-konsernin toimialoja ovat reitti- ja lomalentotoiminta, tekniset ja maapalvelut, catering-toiminta, matkatoimistoala sekä matkailualan tieto- ja varauspalvelut. Yhtiön intresseissä on tehdä tunnetuksi suomalaisia matkakohteita. Finnair on tapahtuman yhteistyökumppani.

www.finnair.fi

Metsähallitus

Kainuu on tunnettu luonnostaan. Suomen itsenäisyyden juhlavuonna 2017 muun muassa avattiin Suomen 40. kansallispuisto Suomussalmelle. Metsähallitus tuo Brysselin joulutorille kainuulaisen luonnon virtualisessa muodossa.

www.metsahallitus.fi

Kajaanin ammattikorkeakoulu

Yhteistyöstä Kajaanin ammattikorkeakoulun kanssa neuvotellaan parhaillaan. Nyt on jo selvää, että joulutorihankkeen eri vaiheissa tarjotaan ammattikorkeakoulun opiskelijoille erilaisia mahdollisuuksia osallistua kansainvälisen tapahtuman järjestelyihin.

www.kamk.fi

Itä- ja Pohjois-Suomen EU-toimisto

Itä- ja Pohjois-Suomen EU-toimisto Brysselissä valvoo Etelä-Savon, Kainuun, Keski-Pohjanmaan, Lapin, Pohjois-Karjalan, Pohjois-Pohjanmaan ja Pohjois-Savon toimijoiden etuja. EU-toimisto parantaa maakuntaliittojen kanssa yhteistyössä tehtävän edunvalvonnan kautta Itä- ja Pohjois-Suomen elinkeinoelämän kilpailukykyä ja toimintaedellytyksiä. EU-toimistolla on Brysselissä laajat yhteistyöverkostot, joita voidaan hyödyntää monin tavoin.

www.eastnorth.fi