" "
13.1.2020 - 10:52
Kainuun matkailussa päästään vuonna 2019 ennätystulokseen sekä majoitusmyynnin että yöpymisten osalta. Tammi-marraskuun majoitusmyynti oli 39,2 miljoonaa euroa, mikä on yli 13 miljoonaa euroa enemmän kuin koko vuoden 2018 majoitusmyynti, selviää marraskuulle 2019 ulottuvista Tilastokeskuksen matkailutilastoista. Pelkästään marraskuussa majoitusmyynti kasvoi huimat 86 prosenttia.
Tyttö ja pelto
2.1.2020 - 15:00
Kainuun liitossa käynnistyy vuoden 2020 helmikuun alusta Ilmasto- ja ympäristövastuullinen Kainuu 2040 -hanke, jonka projektipäällikön paikka on haettavissa 13.1 klo 12 mennessä. Hankkeessa päivitetään maakuntahallituksen ohjauksessa Kainuun ympäristö- ja ilmastotavoitteita hyödynnettäväksi myöhemmin maakuntasuunnitelmassa ja -ohjelmassa.
Heidi Pyykkönen ja Pentti Malinen
2.1.2020 - 11:35
Kaikki Kainuun matkailualueet ovat mukana Kainuu Arctic Lakeland -yhteisosastolla matkamessuilla Helsingissä. Suomen kansainvälisessä matkailumarkkinoinnissa Kainuu kuuluu Järvi-Suomeen eli Lakeland-alueeseen, Kainuun ollessa sen pohjoisin osa, jossa vierailija kokee Suomen eteläiset ja pohjoiset maisemat yhdellä vierailulla. Heti matkamessujen aluksi Kainuuseen saatiin myös tärkeä tunnustus.

Sivut