Ampumahiihtorata
27.6.2017 - 15:22
Kainuun seudullisesti ja maakunnallisesti merkittävien ampumaratojen kehittämisselvitys on valmistunut. Raportti on ampumaratalain 763/2015 vaatimukset täyttävä kehittämisselvitys. Selvityksessä ehdotetaan valmisteilla olevaan maakuntakaavaan 14 ampumarata-aluetta.
Kainuun sote- ja maakuntauudistuksen väliaikaishallinnon organisaatio 27.6.2017
27.6.2017 - 10:46
Kainuu siirtyy sote- ja maakuntauudistuksen väliaikaishallintoon. Väliaikainen valmistelutoimielin (VATE) on asetettu Kainuussa muiden maakuntien tapaan ennakoivasti. Kainuun liiton hallitus vahvisti kokouksessaan 19.6.2017 Kainuun 8-jäsenisen väliaikaisen valmistelutoimielimen kokoonpanon.
5.6.2017 - 7:57
Opinnäytetyö ”Kainuu kansainvälisellä kartalla – Kainuun liiton kansainvälisen viestinnän suunnitelma” esittää kehittämistoimenpiteitä Kainuun liiton kansanvälisen viestinnän kehittämiseksi siten, että se tukee organisaation tavoitteita ja Kainuun kehitystä entistä paremmin. Kainuun liiton toimeksiannosta tehty YAMK opinnäytetyö on esitetty Kajaanin ammattikorkeakoulussa 5.6.2017.
Kehittämisrahoitus
24.5.2017 - 9:59
Ajalla 14.6.–25.9.2017 toteutetaan valtakunnallinen EAKR -hankehaku ”Kasvua kansainvälisistä osaajista” jonka tavoitteena on synnyttää konkreettisia toimenpiteitä kansainvälisten osaajien osaamisen kanavoimiseksi lisäarvoksi alueiden elinkeinoelämälle.

Sivut