Kainuulaiset kuvattavina Grüne Wochen mediapäivänä
18.1.2019 - 8:52
Kainuulaiset yritykset tuovat tuotteitansa esille Berliinin Grüne Woche 2019 -messuilla 18.- 27.1.2019. Nämä maailman suurimmat ruoka-alan kuluttajamessut kokoavat paikalle vuosittain noin 400 000 kävijää ympäri Euroopan, 90 000 ruoka-alan ammattilaista, yli 4 000 median edustajaa ja poliittisia päättäjiä. Tarjolla on siis runsaasti kontakteja sekä Saksassa että kansainvälisesti.
Äijät ja Tikkutalo
8.1.2019 - 0:00
Kainuun viiden viikon vierailu Brysselin joulutorilla päättyi loppiaisena. Kainuun esittelypisteenä toimineessa, Kuhmossa valmistetussa Hiljaisuuden talossa vieraili 11 000 kävijää yli yhdeksästäkymmenestä maasta. Kaiken kaikkiaan Kalevala Spirit Oy:n joulutorilla arvioidaan viiden viikon aikana käyneen satojatuhansia ihmisiä. Tapahtumassa käynnistyneitä yhteistyöprosesseja jatketaan.
Saalastinsalin aula
19.12.2018 - 19:51
EU:n rakennerahasto-ohjelmien kansallinen valmistelu vuosille 2021-2027 on käynnistynyt. Pohjois-Suomen maakunnat: Pohjois-Pohjanmaa, Lappi, Kainuu ja Keski-Pohjanmaa kutsuvat teidät Pohjois-Suomen yhteiseen alueellisen valmistelun käynnistystilaisuuteen 4.2.2019 kl 10-15 Ouluun.
Nuasjärvi ja Vuokatti
14.12.2018 - 14:44
Itä-Suomen maakunnat Pohjois-Karjala, Etelä-Karjala, Pohjois-Savo, Etelä-Savo ja Kainuu kokoontuivat Helsingissä 12.12.2018 sopimaan yhteisistä hallitusohjelmatavoitteista. Itä-Suomessa on paljon potentiaalia, luonnonvaroja ja erityisosaamista. Hallitusohjelmatavoitteissa esitetään toimenpiteitä, joiden avulla mahdollisuudet voidaan hyödyntää maakuntien ja koko Suomen kestävän kasvun hyväksi.

Sivut