Päättynyt: Rekry Kainuu -hanke

Hanke on päättynyt, mutta osaavaa työvoimaa Kainuuseen tarvitaan edelleenkin.
Rekry Kainuu logo

Tarvitsemme Kainuuseen esimerkiksi lääkäreitä, hoitajia, psykologeja, sosiaalityöntekijöitä, insinöörejä, lastenhoitajia, lastentarhanopettajia, metalli- ja rakennusalan ammattilaisia sekä monia muita osaajia ja asiantuntijoita yrityksiin ja julkisen alan työpaikkoihin. Tarjoamme keskellä Suomea olevan maakunnan, jossa voit valita asuinpaikaksi kaupungin tai maaseudun. Lähipalvelut toimivat, ja hyvät liikenneyhteydet saavuttavat niin etelän kuin pohjoisenkin. Kysy, onko lempiharrastukseesi Kainuussa hyvät mahdollisuudet, tai aloita jotakin ihan uutta!

Haluatko kuulla, millaisia työmahdollisuuksia Kainuu tarjoaa juuri sinulle? Voit olla meihin suoraan yhteydessä tai seurata hanketta RekryKainuun verkkosivuilla, Instagramissa tai Facebookissa. Opiskelija, löydät meidät myös mobiilisovellus Tuudosta. Osallistumme erilaisiin tapahtumiin Kainuussa ja eri puolilla Suomea. Tapahtumakalenterista löydät kaikki ajankohtaiset tapahtumat, joissa olemme mukana.

Oppainanne Kainuuseen ovat RekryKainuun tiimi sekä kainuulaiset työnantajat, teknologia- ja peliyritysten, soten, Uuden sairaalan, TE-toimiston, maakuntaliiton ja kuntien edustajat.

Ajankohtaisia avoimia työpaikkoja voit katsoa täältä: Kainuun TE-toimisto ja Kuntarekry.fi

Tutustu esitteeseemme!

Mikä on RekryKainuu?

Useilla toimialoilla Kainuussa työvoimapula on tällä hetkellä todellisuutta. Alueelta löytyy töitä muun muassa pelialan taitajille, koodareille, hoitajille, lääkäreille, sosiaalityöntekijöille, opettajille, metallimiehille ja -naisille, hitsaajille, kaivosalan ammattilaisille sekä useiden eri alojen insinööreille. Ammattilaisten löytämiseksi Kainuun Etu Oy ja Kainuun liitto ovat käynnistäneet kaksivuotisen RekryKainuu -hankkeen vuosille 2017-2019. Hanketta rahoittaa Euroopan sosiaalirahasto (ESR).

Hankkeen keskeisenä tavoitteena on saada uusia muuttajia, paluumuuttajia sekä opiskelijoita Kainuuseen ja sitä kautta osaavaa työvoimaan maakunnan avoimiin työpaikkoihin. Kohderyhmiä ovat työn ja opiskelujen perässä Kainuusta muuttaneet nuoret tai varttuneemmat ammattilaiset sekä alueella jo olevat, opiskelevat, valmistumassa olevat tai työttömät tekijät. Tärkeän kohderyhmän muodostavat myös kainuulaiset yritykset, sillä työvoimapula koskettaa jo lähes kaikkia toimialoja. Hanke ei rajaa mitään toimialaa pois.

Kainuun kiinnostavuutta muuttokohteena ja työntekoalueena lisätään kehittämällä uusia toimintamalleja ja hyödyntämällä vanhoja hyväksi havaittuja keinoja. Vaikutuskanavina käytetään myönteistä maakuntaviestintää ja tavoitteisiin pyritään tehostamalla rekrytointipalvelujen, asumisen, päivähoidon ja muiden tarvittavien palvelujen yhteensovittamista. Tämän vuoksi hankkeessa kehitetään yritysten, julkishallinnon ja koulutussektorin yhteistyötä.

TYÖNANTAJA: Etsitkö työntekijöitä? Ole meihin yhteydessä, niin voimme yhdessä miettiä sinulle sopivimpia keinoja osaajien löytämiseksi.

TYÖNTEKIJÄ: Työpaikka Kainuusta, jossa arjen ja vapaa-ajan yhdistäminen on vaivatonta? Ole meihin yhteydessä. Annamme mielellämme lisätietoa työmahdollisuuksista ja arjesta monipuolisten mahdollisuuksien äärellä. Meiltä saat tietoa asumisesta, perhepalveluista, vapaa-ajanviettomahdollisuuksista sekä muista alueen asioista.

Lisätietoa Kainuun mahdollisuuksista

Asuminen