Nuorten Kainuu -videokilpailu

Tehtävät

Nuoret valtaavat Suomi 100 juhlavuonna Kainuun liiton Youtube-kanavan kun Kainuun liitto järjestää yhteistyössä Kainuun Sanomien, Maakunnallisen nuorisovaltuuston, Kajaanin Nuorkauppakamarin sekä Kainuun ammattiopiston kanssa Suomi 100 -juhlavuodelle videokilpailun "Nuorten Kainuu". Kilpailu käynnistyi helmikuussa ja päättyy 30.11.2017.

Mistä on kyse?

Nuorten Kainuu on videokilpailu, joka on suunnattu nuorille, alle 30-vuotiaille videoiden tekemisestä kiinnostuneille. Alaikärajaa osallistumiseen ei ole.

Kilpailuun voi osallistua videolla, johon on yhdistetty “kainutlaatuisella” tavalla Kainuu tai kainuulaisuus. Videon tekijän ei tarvitse välttämättä asua Kainuussa tai olla itse kainuulainen, riittää, että henkilöllä on jokin yhteys Kainuuseen.

Tyyliltään video voi olla millainen tahansa, kuten timelapse, vlog tai esimerkiksi tanssiesitys. Voit esimerkiksi kertoa videolla näkemyksesi Kainuusta, kertoa kainuulaisuudesta tai siitä millaista elämä Kainuussa on – vain luovuus on rajana! Videon voi tehdä yksin tai yhdessä, eikä videon kestolle ole aikarajaa. Videon tekemiseen ei tarvita huippukalustoa vaan pelkkä puhelinkin riittää!

Kuinka osallistua?

Osallistuminen on helppoa:

1. Tee video, johon on yhdistetty jollain tapaa Kainuu tai kainuulaisuus.
  2. Lähetä kilpailuvideo ja yhteystietosi Kainuun liittoon esimerkiksi WeTransferin kautta osoitteeseen: kainuunliitto(at)kainuu.fi tai WhatsAppiin numeroon: 044 7974254. HUOM! Videotiedostot ovat niin suuria, että ne voivat helposti tukkia sähköpostin tai eivät saavu meille lainkaan. Tästä syystä osallistujien tulee lähettää videot pilvipalvelun (kuten Wetransfer) tai WhatsAppin kautta!

Kilpailuun osallistuneiden videot ladataan Kainuun liiton Youtube-kanavalle erilliselle soittolistalle ja niitä nostetaan esille mm. Kainuun liiton ja yhteistyökumppaneiden some-kanavissa.

Palkinto?

Videokilpailuiden osallistujat jaetaan kolmeen sarjaan: alle 13-vuotiaat, 13-20-vuotiaat sekä 21-30-vuotiaat.

Joulukuussa 2017 kokoontuu raati, joka valitsee jokaisesta sarjasta kolme parasta. Pääpalkintona jokaisessa sarjassa on 500 euron stipendi. Palkitsijaraadissa videoita arvioi kilpailun yhteistyökumppanit sekä tubettaja Veka “Veksu” Tolonen.

Huomioitavaa!

Lähettäessäsi videon vakuutat huolehtineesi asianmukaisesti videosi tekijänoikeuskysymyksistä. Kilpailun järjestäjällä ei ole vastuuta kilpailuvideoiden tekijänoikeuksista.

Lähettäessäsi videon luovutat Nuorten Kainuu -videokilpailun järjestäjille kaikki oikeudet esittää, muokata ja käyttää videota sitoumuksetta ja vapaasti ilman erillistä korvausta.

Mikäli videossa on sopimatonta materiaalia, kilpailun järjestäjällä on oikeus jättää video julkaisematta.

Vinkki!

YouTuben äänikirjastosta saa käyttää ilmaiseksi musiikkia ja äänitehosteita ilman tekijänoikeusmaksuja. Lue aiheesta lisää TÄÄLTÄ.

Kilpailun järjestää Kainuun liitto yhteistyössä Kainuun Sanomien, Kajaanin Nuorkauppakamarin, Maakunnallisen Nuorisovaltuuston ja Kainuun ammattiopiston kanssa.