Nuorisofoorumi 2015 Mieslahdessa

Marisanna Jarva avasi Nuorisofoorumin 2015
Vuoden 2015 nuorisofoorumi Mieslahdessa keskittyi yrittäjyyteen ja kansainvälisyyteen.

Kainuun Opistolla 7.11.2015 pidetyn Nuorisofoorumin teemoina olivat nuorten yrittäjyys ja kansainvälisyys

Syksyn 2015 nuorisofoorumin teemana oli nuorten yrittäjyys ja kansainvälisyys. Tapahtumaan osallistui nuoria eri puolilta Kainuuta,  maakunnallisen nuorisovaltuuston jäseniä, heidän kummivaltuutettujaan maakuntavaltuustosta sekä alueen nuorisotyöntekijöitä.

Kansainvälisyysteemasta kertoivat Kainuun ammattioppilaitoksen ja Kajaanin ammattikorkeakoulun edustajat.  Yrittäjyyttä ja yrittäjyysvalmennusta koulutuksessa esittelivät Kainuun ammattioppilaitoksen opettaja sekä valmennettavat itse eli Nuorten Yrittäjäin edustajat. Nuoria yrittäjyyteen valmentavan yhdistyksen ja kansainvälisen projektin työhön foorumissa saatiin hyvä kosketus työpajojen kautta. Yhdessä työpajoista kuulivat kolmen Kainuuseen tulleen nuoren ulkomaalaisen työharjoittelijan tarinat tulostaan Kainuuseen. Yleisöllä oli tilaisuus kysellä ja keskustella lähemmin heidän kokemuksistaan ja testata englannin kielen taitoaan. Foorumissa kuultiin myös mielenkiintoinen kainuulaisen nuoren miehen tarina matkasta kaupan alalle ja yrittäjyyteen. Sen ja kuvauksia muistakin esityksistä voi lukea oheisesta Joonas Heikkisen koostamasta raportista.

Tilaisuuden ohjelma

Nuorisovaltuuston vpj. Janne malisen puheenvuoro