Winter Wonders 18 Finland #kainuu

Tehtävät

Mistä on kyse?

Winter Wonders -tapahtuma järjestetään vuosittain ennen joululomia ja niiden aikana Brysselin Grand Place -aukion ja Bourse-aukion, Place de la Monnaien, Place Sainte-Cathererin ja Marché aux Poissonin välissä. Brysselin joulutori Winter Wonders on yksi Euroopan suurimmista joulutoritapahtumista, jossa vierailee vuosittain hengästyttävä määrä, jopa 2,5 miljoonaa, ihmistä.

Bryssel kutsuu tapahtumaan vuosittain ”kunniavieraan” (celebrated country) ja talvella 2018-2019 vuorossa oli Suomi. Toteutuksesta sovittiin Brysselin kaupungin, Visit Finlandin ja Kainuun liiton kesken. Tapahtuma järjestettiin ajalla 30.11.2018 - 6.1.2019.

Suomalaisella joulutorialueella oli myynnissä erilaisia suomalaisia tuotteita Kalevala Spirit Oy:n kojuissa, ja Kainuun liitto yhteistyökumppaneineen toteutti kulttuuriohjelmakokonaisuuden lavalle ja oheistapahtumiin. Suomen osaston infopisteenä toimi paikalle tuotu Tikku -talo, joka tunnettiin joulutorilla hiljaisuuden talona. Tikku-talo itsessään on esimerkki kainuulaisesta puurakentamisesta, mutta myös sen sisustuksessa huomioitiin Suomi ja Kainuu. Talon yläkerroksissa yleisö pääsi myös tutustumaan Suomeen ja Kainuuseen virtuaalisesti.

Torialueen kartta

Plan of the Winter Wonders Area

Winter Wonders -esitteet

Isompi, kolmikielinen esite, kielet englanti, ranska ja hollanti.

Pienempi, kolmikielinen esite, kielet englanti, ranska ja hollanti.

Tutustu tapahtumaan Facebookissa

Yhteystietomme

Tapahtuman yhteispostilaatikko: bryssel@kainuu.fi

Kokonaiskoordinointi,kulttuuriohjelma ja Kainuun näkyvyys:
Salli Mikkonen, johdon assistentti, 044 710 0872 tai salli.mikkonen@kainuu.fi
Eeva Mäntymäki, viestintäpäällikkö, eeva.mantymaki@kainuu.fi