Winter Wonders 18 Finland #kainuu

Tehtävät

Mistä on kyse?

Winter Wonders -tapahtuma järjestetään ennen joululomia ja niiden aikana Brysselin Grand Place -aukion ja Bourse-aukion, Place de la Monnaien, Place Sainte-Cathererin ja Marché aux Poissonin välissä. Brysselin joulutori Winter Wonders on yksi Euroopan suurimmista joulutoritapahtumista, jossa vierailee vuosittain hengästyttävä määrä, jopa 2,5 miljoonaa, ihmistä.

Bryssel kutsuu tapahtumaan vuosittain ”kunniavieraan” (celebrated country) ja tänä vuonna se on Suomi. Toteutuksesta on sovittu Brysselin kaupungin, Visit Finlandin ja Kainuun liiton kesken. Tapahtuma järjestetään 30.11.2018 - 6.1.2019.

Suomalaisella joulutorialueella on myynnissä erilaisia suomalaisia tuotteita Kalevala Spirit Oy:n kojuissa, ja Kainuun liitto yhteistyökumppaneineen on suunnitellut mielenkiintoisen kulttuuriohjelmakokonaisuuden lavalle ja oheistapahtumiin. Suomen osaston infopisteenä toimii paikalle tuotava Tikku -talo, joka tunnetaan joulutorilla hiljaisuuden talona. Tikku-talo itsessään on esimerkki kainuulaisesta puurakentamisesta, mutta myös sen sisustuksessa on huomioitu Suomi ja Kainuu. Talon yläkerroksissa yleisö pääsee myös tutustumaan Suomeen ja Kainuuseen virtuaalisesti.

Torialueen kartta

Plan of the Winter Wonders Area

Winter Wonders -esitteet

Isompi, kolmikielinen esite, kielet englanti, ranska ja hollanti.

Pienempi, kolmikielinen esite, kielet englanti, ranska ja hollanti.

Tutustu tapahtumaan Facebookissa

Yhteystietomme

Tapahtuman yhteispostilaatikko: bryssel@kainuu.fi

Kokonaiskoordinointi,kulttuuriohjelma ja Kainuun näkyvyys:
Salli Mikkonen, johdon assistentti, 044 710 0872 tai salli.mikkonen@kainuu.fi
Eeva Mäntymäki, viestintäpäällikkö, eeva.mantymaki@kainuu.fi