Suomi 100 Kainuussa

Tehtävät

Itsenäinen Suomi täyttää sata vuotta vuonna 2017. Se on Suomen suuri juhlavuosi, joka rakennetaan yhdessä. Juhlavuosi synnyttää tekoja, elämyksiä ja ohjelmaa. Se elää koko Suomessa, koko vuoden 2017. Tekojen kautta tarkastellaan Suomen itsenäisyyden vuosisataa, nykyhetkeä ja tulevaisuutta. Tehdään yhdessä ikimuistoinen ja laajasti Kainuun asukkaita koskettava Suomen 100-vuotisjuhla!
Suomi 100 -logo

Juhlavuoden teemana on Yhdessä. Ajatuksena on synnyttää valtakunnallinen ja koko vuoden 2017 elävä juhlavuosi. Vuosi on avoin kaikille suomalaisille ja Suomen ystäville.

Valtioneuvoston kanslia on asettanut valtakunnallisen Suomi 100 -hankkeen koordinoimaan juhlavuoden kokonaisuutta. Maakuntien liitot varmistavat yhdessä valtakunnallisen Suomi 100 -hankkeen kanssa, että maakunnan kaikki halukkaat voivat osallistua juhlavuoden valmisteluun ja toteuttamiseen.
Kainuun liitossa tapahtumia koordinoivat

Näin haet mukaan Suomi 100 ohjelmaan:

Näkyvyysmateriaalit – osta tai lainaa

Juhlavuotta tuodaan näkyville virallisten Suomi 100 -tuotteiden kautta.  Juhlavuoden ilmeen näkyminen vahvistaa juhlavuoden teemaa “yhdessä".
Päivänsankarin juhlavarusteet ovat saatavilla Suomi 100 -verkkokaupasta. Verkkokaupan lisäksi Kainuun liitto tarjoaa tuotteita lainattavaksi.

Lainattavat tuotteet ovat:

• roll-uppeja sinisellä pohjalla ja valkealla logolla, tai sinivalkealla kasvokuvioinnilla (ainoastaan sisätapahtumiin tai suojaisaan ulkotapahtumaan, roll-upit eivät kestä sadetta ja tuulta)
  • värikästä lippusiimaa yht. 2 x 23 m
  • salkolippuja 2 kpl (sininen pohja, valkea logo)
  • pieniä vinotankolippuja 1 kpl (sininen pohja, valkea logo)
  • isoja vinotankolippuja 2 kpl (sininen pohja, valkea logo)

Jos haluat lainata tuotteita Kainuun liitolta, ota yhteys Heli Pyykköseen (heli.pyykkonen(at)kainuu.fi).

Muistathan lukea Suomi 100 -näkyvyysmateriaalien oppaan täältä.

Suomi 100 Kainuussa -liitelehdet

Kainuun liitto ja Kainuun Sanomat tuottavat juhlavuonna kolme Suomi 100 Kainuussa -liitelehteä. Liitelehtien julkaisupäivämäärät ovat: 16.2., 15.6. ja 21.9.

Liitelehti jaetaan Kainuun Sanomien, Sotkamo-lehden, Kuhmolaisen, Ylä-Kainuun ja Puolanka-lehden yhteydessä jokaiseen kainuulaiseen talouteen peittojakelupäivänä. Lisäksi lehti julkaistaan myös uudenlaisena digiversiona Kainuun Sanomien verkkosivuille. Digi-liitelehti tarjoaa lukijalleen paperilehteä enemmän kuvia sekä lisäksi videoita.

Ensimmäisen, helmikuun Suomi 100 Kainuussa -liitelehden pääset lukemaan ilmaiseksi täältä.
Toisen, kesäkuun Suomi 100 Kainuussa -liitelehden pääset lukemaan ilmaiseksi täältä.

Uutiskirjeet

Kainuun liiton uutiskirje elokuu 2017, aiheina maakuntajuhla ja yhteistyö Kainuun Sanomien kanssa
Kainuun liiton uutiskirje kesäkuu 2017, aiheena kesän tapahtumat
Suomi 100 -hankkeen uutiskirje 6/2017
Kainuun liiton uutiskirje toukokuu 2017, aiheena alkukesän menovinkit
Suomi 100 -hankkeen uutiskirje 5/2017
Kainuun liiton uutiskirje huhtikuu 2017, aiheena Villiinny keväästä 20.5.
Suomi 100 -hankkeen uutiskirje 4/2017
Kainuun liiton uutiskirje maaliskuu 2017, aiheina Kainuun satavuotiaat ja Suomussalmen tapahtuma 7.4.
Suomi 100 -hankkeen uutiskirje 3/2017
Kainuun liiton uutiskirje helmikuu 2017, aiheena Suomi 100 ja nuoret
Suomi 100 -hankkeen uutiskirje 2/2017

Linkkejä

Tiedostoja

Suomi 100 -perusesittely, huhtikuu 2016

Katso Kainuun tapahtumakalenterista Kainuun Suomi100-tapahtumat.

Kainuun tapahtumakalenteri