Maakunnallinen nuorisovaltuusto

Nuorisovaltuustot ovat poliittisesti sitoutumattomia nuorten vaikuttajaryhmiä, jotka toimivat omissa kunnissaan ajamassa paikallisten nuorten etuja. Suuressa osassa Suomen kunnista toimii nuorisovaltuusto tai jokin muu vastaava nuorten vaikuttajaryhmä. Kainuu on asiassa edelläkävijä, sillä meillä on jo toiminut kunnallisten vaikuttajaryhmien ohella jo vuodesta 2008 maakunnallinen nuorisovaltuusto, MaNu.

MaNussa on jäsenet kaikista Kainuun kunnista sekä Kainuun ammattiopiston ja Kajaanin ammattikorkeakoulun oppilaskunnista. Maakunnallinen nuorisovaltuusto aloitti kauden 2016-2017 uudella kokoonpanollaan tutustumalla toisiinsa vapaamuotoisessa tapaamisessa ja osallistumalla samalla nuorille suunnattujen palvelujen arviointitilaisuuteen 8.2.2016 Kajaanissa.

Lisää MaNun toiminnasta Facebookissa

MaNun löydät myös Facebookista: https://www.facebook.com/kainuunmanu.

Barentsin yhteistyöalueen muodostavat 13 maakuntaa, lääniä tai vastaavaa pohjoista aluetta Norjassa, Ruotsissa, Suomessa ja Venäjällä.
Vuonna 2016 perustetun yhdistyksen tarkoituksena on edistää nuorten kansainvälistymistä, alueellista ja kansainvälistä verkostoitumista, hyvinvointia ja elämänlaatua, sekä parantaa osallistumisen mahd