23.1.2020 - 10:50

Hae mukaan maakunnalliseen nuorisovaltuustoon!

MaNu on tehty sua varten
Tule vaikuttamaan ja hae maakunnallisen nuorisovaltuuston MaNun jäseneksi! Kuntien ja opiskelijakuntien nimeämien edustajien lisäksi tähän nuorten vaikuttajaryhmään voi päästä kuka tahansa kainuulainen nuori avoimen haun kautta. Sähköinen haku on avoinna 14.2.2020 saakka.

Miten haet mukaan?

• Paikan hakeminen on helppoa ja ehdot yksinkertaiset: mikäli olet 13-25 -vuotias kainuulainen nuori ja kiinnostunut osallistumaan toimintaan, voit päästä mukaan MaNuun!
  • Tee hakemus sähköisen lomakkeen kautta, löydät sen osoitteesta https://webropol.com/s/manu2020
  • Lomakkeellasinun tulee kertoa ikäsi, kotikuntasi ja yhteystietosi sekä perustella, miksi haluaisit tulla mukaan MaNuun
  • Lisäksi voit kertoa erityisosaamisestasi tai kiinnostuksen kohteistasi.
  • Mukaan voit hakea aina 14.2.2020 klo 16:00 saakka, jolloin kysely suljetaan.

Avoimen haun kautta mukaan valitaan viisi varsinaista jäsentä ja kaikille heistä varajäsenet. Valinnan tekee Kainuun liitto. Edustajien nimeämisessä huomioidaan tasa-arvo sen eri näkökulmista (sekä alueellinen tasa-arvo, sukupuolten välinen tasa-arvo että muiden erilaisten ryhmien edustus MaNussa).

Kaikkiin hakijoihin ollaan yhteydessä siitä huolimatta, valitaanko heidät mukaan vai ei.

Mikä MaNu on?

Kainuun maakunnallinen nuorisovaltuusto, Kainuun MaNu, on puoluepoliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton nuorten maakunnallinen vaikuttajaryhmä. MaNun tarkoitus on tuoda päätöksenteko ja maakunnan kehittäminen lähemmäksi nuorten arkea. Toiminnan tavoitteena on saada päättäjät paremmin tietoisiksi nuorten tavoitteista ja tarpeista sekä saada nuorille tärkeät asiat paremmin huomioiduksi kehittämisessä ja päätöksenteossa. Nuorisovaltuuston tehtävänä on koota maakunnan nuorten näkemyksiä mahdollisimman laajasti ja tuoda niitä mukaan maakunnan kehittämistyöhön sekä päätöksenteon tueksi.

Kainuun maakunnallinen nuorisovaltuusto koostuu 15 jäsenestä:

Kainuun jokaisesta kahdeksasta kunnasta nimetään yksi jäsen ja varajäsen
Kajaanin ammattikorkeakoulun opiskelijakunnasta nimetään yksi jäsen ja varajäsen
Kinuun ammattioppilaitoksen oppilaskunnasta nimetään yksi jäsen ja varajäsen
 Tämän lisäksi nuorisovaltuustoon valitaan viisi jäsentä avoimen haun kautta ja heille varajäsenet

Lisää MaNusta

www.kainuunliitto.fi/kainuun-maakunnallinen-nuorisovaltuusto
Facebook: www.facebook.com/kainuunmanu
Instagram: KainuunManu

Lue MaNun toiminnasta lisää sen toimintasäännöstä alta.

Kanerva
6.5.2020
Kainuu-ohjelman laatimistyö käynnistyi maakuntahallituksen 16.3.2020 tekemällä päätöksellä. Ohjelmaprosessissa ajantasaistetaan vuonna 2017 hyväksytty Kainuu-ohjelma, joka sisältää maakunnan...