Kulttuuri

Kulttuuritarjonta Kainuussa on monipuolista: Teatteria, Runoviikkoa, Kamarimusiikkia, Sommelon kansanmusiikkia, tanssitapahtumia, konsertteja, festareita... Tapahtumia on Kainuussa jokaisen makuun. Kaikissa tapahtumissa yhdistyy kainuulainen rohkeus tehdä asioita uudella tavalla - perinteitä kunnioittaen.
Eric Ericssonin Kamarikuoro Lentua-salissa, Stefan Bremer

Tämän otsikon alla on esitelty kainuulaista kulttuuritarjontaa eri muodoissaan, aina kulttuurihistoriasta nykypäivän tapahtumiin ja konsertteihin. Kaukametsän kulttuuri- ja kongressikeskus Kajaanissa ja Kuhmo-talo Kuhmossa ovat esimerkkejä huippuluokan tapahtumien järjestämistiloista. Vuokatin ja Katinkullan tapahtumat Sotkamossa tuovat eri alojen huippuja ja asiantuntijoita kuultaviksi ja nähtäviksi niin konsertteihin kuin seminaareihin. Kajaanin uusi elokuvakeskus Biorex tarjoaa ensi-illat samaan aikaan kuin suuremmissa keskuksissakin. Pajakkakino Kuhmossa,  Kino Retikka Suomussalmella ja Kinovisio Sotkamossa tarjoavat myös elokuvanäytöksiä.

Tietoja Kainuun tapahtumista saat Kainuun tapahtumakalenterista

Kuntien kulttuuritarjonta