Maakunnallinen nuorisovaltuusto

Ajankohtaista - tervetuloa uusi MaNu!

Haku MaNuun on päättynyt ja maakuntahallitus on nimennyt jäsenet Kainuun maakunnallisen nuorisovaltuuston jäsenet ajalle 01/2020 - 08/2021 saapuneiden esitysten mukaisesti seuraavasti:

Hyrynsalmi: x x
Kajaani: Kinnunen Jenny, varajäsen Kyllönen Jonna
Kuhmo: Piirainen Anni, varajäsen Suontausta Janne
Paltamo: Kyllönen Kiia, varajäsen Klemetti Sonja
Puolanka: Holappa Milena, varajäsen Lauronen Antti
Ristijärvi: Korpela Elina, varajäsen Pääkkö Nella
Sotkamo: Heikkilä Jussi, varajäsen Heikkilä Antti
Suomussalmi: Vasunta Onni-Lenni, varajäsen Keränen Tiina
KAO oppilaskunta: Huotari Veeti, varajäsen Kemppainen Tomi
KAMK opiskelijakunta: Hietanen Senja, varajäsen Halonen Timo

Lisäksi avoimen haun kautta nimettiin seuraavat jäsenet:

Tervo Anna, Sotkamo, varajäsen Huotari Maiju, Kajaani
Pääkkö Nella, Ristijärvi, varajäsen Kyllönen Anni, Kajaani
Pääkkönen Milja, Kajaani, varajäsen Komulainen Anna, Kuhmo
Liljeblad Laura, Kajaani, ei varajäsentä
Liimatta Fiinu, Kajaani, ei varajäsentä

Nuorisovaltuustot ovat poliittisesti sitoutumattomia nuorten vaikuttajaryhmiä, jotka toimivat omissa kunnissaan ajamassa paikallisten nuorten etuja. Suuressa osassa Suomen kunnista toimii nuorisovaltuusto tai jokin muu vastaava nuorten vaikuttajaryhmä. Kainuu on asiassa edelläkävijä, sillä meillä on jo toiminut kunnallisten vaikuttajaryhmien ohella jo vuodesta 2008 maakunnallinen nuorisovaltuusto, MaNu.

Kainuun liitto on pyytänyt 14.02.2020 mennessä Kainuun kuntia sekä Kajaanin ammattikorkeakoulun opiskelijakuntaa ja Kainuun ammattiopiston oppilaskuntaa nimeämään kunnastaan/oppilaitoksestaan
yhden (1) nuoren maakunnalliseen nuorisovaltuustoon varsinaiseksi jäseneksi ja heille kullekin yhden (1) varajäsenen ajalle 01/2020 - 08/2021. Kuntien ja edellä mainittujen oppilaitosten nimeämien jäsenten lisäksi nuorisovaltuustoon oli avoinna viisi (5) jäsentä avoimen haun kautta varsinaisiksi jäseniksi sekä heille varajäsenet. Tästä avoimesta hausta ilmoitetttiin erikseen.

MaNu on tehty sua varten

Lisää MaNun toiminnasta Facebookissa

MaNun löydät myös Facebookista: https://www.facebook.com/kainuunmanu.

Barentsin yhteistyöalueen muodostavat 14 maakuntaa, lääniä tai vastaavaa pohjoista aluetta Norjassa, Ruotsissa, Suomessa ja Venäjällä.
Yhdistyksen tarkoituksena on edistää nuorten kansainvälistymistä, alueellista ja kansainvälistä verkostoitumista, hyvinvointia ja elämänlaatua, sekä parantaa osallistumisen mahdollisuuksia.