Kainuulaisten neljäsluokkalaisten itsenäisyysjuhla 2017

Tehtävät

Itsenäisyysjuhla Helsingissä 2014
Kainuun liitto järjestää kainuulaisten neljäsluokkalaisten itsenäisyysjuhlan 30.11.2017. Juhla on osa valtakunnallista Suomi 100 -ohjelmaa, joten juhlan järjestelyissä ja viestinnässä on lupa käyttää Suomi 100 -logoa ja tunnuksia. Tiedottaminen juhlajärjestelyistä hoidetaan tämän verkkosivuston kautta. Sivustoa päivitetään sitä mukaa, kun juhlan ohjelma tarkentuu. Koulujen opettajien ja oppilaiden on syytä seurata sivustoa aktiivisesti.

Juhla järjestetään samaan aikaan Helsingin kaupungin vastaavan juhlan kanssa. Helsingissä juhla on järjestetty neljäsluokkalaisille jo lähes 20 vuoden ajan, paikkana heillä on Finlandia-talo. Kainuusta on ollut koululaisia Finlandia-talon juhlissa kaksi kertaa. Vuonna 2010 juhlissa olivat Puolangan neljäsluokkalaiset ja vuonna 2014 juhlivat Paltamon ja Hyrynsalmen koululaiset.  Nyt juhlitaan kaikkien Kainuun neljäsluokkalaisten kanssa Kajaanissa! Suomi täyttää 100 vuotta – tehdään siis ikimuistoiset juhlat lapsille!

Juhlan ajankohta ja paikka

Juhla järjestetään 30.11.2017 klo 11-13.30,  paikkana on Kainuun ammattiopiston Artti Antila -sali ja oppilasravintola Vimpeli. Kaikki Kainuun neljäsluokkalaiset opettajineen juhlivat yhtä aikaa. Juhlijoita on yhteensä noin 800 henkeä.

Juhlasta tiedottaminen

Kainuun sivistysjohtajien kokouksessa 21.10.2016 sovittiin, että tiedottaminen juhlasta hoidetaan tämän verkkosivuston kautta. Juhlaan koskevissa asioissa voi olla yhteydessä seuraaviin henkilöihin:

Johdon assistentti Salli Mikkonen, puh. 044 7100 872, salli.mikkonen (at)kainuu.fi
Viestintäpäällikkö Eeva Mäntymäki, puh. 044 797 4004, eeva.mantymaki(at)kainuu.fi

Juhlan esittely valtakunnallisella Suomi 100 -sivulla