Kainuulaisten neljäsluokkalaisten itsenäisyysjuhla 2017

Tehtävät

Itsenäisyysjuhla Helsingissä 2014
Kainuun liitto järjestää kainuulaisten neljäsluokkalaisten itsenäisyysjuhlan 30.11.2017 Kainuun ammattiopistolla Artti Antila -salissa. Juhla on osa valtakunnallista Suomi 100 -ohjelmaa.

Juhla järjestetään samaan aikaan Helsingin kaupungin vastaavan juhlan kanssa. Helsingissä juhla on järjestetty neljäsluokkalaisille jo lähes 20 vuoden ajan, paikkana heillä on Finlandia-talo. Kainuusta on ollut koululaisia Finlandia-talon juhlissa kaksi kertaa. Vuonna 2010 juhlissa olivat Puolangan neljäsluokkalaiset ja vuonna 2014 juhlivat Paltamon ja Hyrynsalmen koululaiset.  Nyt juhlitaan kaikkien Kainuun neljäsluokkalaisten kanssa Kajaanissa! Suomi täyttää 100 vuotta – tehdään siis ikimuistoiset juhlat lapsille!

Juhlan ajankohta ja paikka

Juhla järjestetään 30.11.2017 klo 11-13.30,  paikkana on Kainuun ammattiopiston Artti Antila -sali ja oppilasravintola Vimpeli. Kaikki Kainuun neljäsluokkalaiset opettajineen juhlivat yhtä aikaa. Juhlijoita on yhteensä noin 800 henkeä.

Pukeutuminen juhlaan

Pukeutuminen tekee osaltaan juhlasta juhlan ja niinpä lapsilta toivotaan siistiä juhlapukeutumista. Pojille käy siistit housut ja paita, koko pukua ei suinkaan edellytetä. Tytöillä voi olla lyhyt tai pitkä mekko/hame.
Juhlaan valmistautuminen on kouluissa osa juhla- ja tapakasvatusta. Silloin voidaan opetella kättelyä, ruokailua, pukeutumista, yleistä juhlissa käyttäytymistä ja tietenkin tansseja.

Juhlan esittely valtakunnallisella Suomi 100 -sivulla

Juhlan ohjelman, tanssiohjeet ja tietoa kyydityksestä löydät vasemmasta sivupalkista.

Yhteyshenkilöt

Johdon assistentti Salli Mikkonen, puh. 044 7100 872, salli.mikkonen(at)kainuu.fi
Viestintäpäällikkö Eeva Mäntymäki, puh. 044 797 4004, eeva.mantymaki(at)kainuu.fi

Itsenäisyysjuhla Helsingissä 2014