Kainuu tarjoaa töitä ja mahdollisuuksia

RekryKainuu kutsuu osaajia töihin Kainuuseen.
Rekry Kainuu logo

Haluatko kuulla, millaisia työmahdollisuuksia Kainuu tarjoaa juuri sinulle? Voit olla meihin suoraan yhteydessä tai seurata hanketta RekryKainuun verkkosivuilla, Instagramissa tai Facebookissa. Kerromme sinulle ajankohtaisista kainuulaisista työmahdollisuuksista.

Tarvitsemme Kainuuseen esimerkiksi lääkäreitä, hoitajia, psykologeja, sosiaalityöntekijöitä, insinöörejä, lastenhoitajia, lastentarhanopettajia, metalli- ja rakennusalan ammattilaisia sekä monia muita osaajia ja asiantuntijoita yrityksiin ja julkisen alan työpaikkoihin. Tarjoamme keskellä Suomea olevan maakunnan, jossa voit valita asuinpaikaksi kaupungin tai maaseudun. Lähipalvelut toimivat, ja hyvät liikenneyhteydet saavuttavat niin etelän kuin pohjoisenkin. Kysy, onko lempiharrastukseesi Kainuussa hyvät mahdollisuudet, tai aloita jotakin ihan uutta!

Oppainanne Kainuuseen ovat RekryKainuun tiimi sekä teknologia- ja peliyritysten, soten, Uuden sairaalan, TE-toimiston, maakuntaliiton ja kuntien edustajat.

RekryKainuu on mukana tapahtumissa

Kainuu oli syksyllä 2017 mukana rekrytointitapahtumissa kainutlaatuisella rekryteemalla Tampereella, Joensuussa, Kuopiossa ja Kajaanissa. Vuoden 2018 alussa käynnistyi RekryKainuu Roadshow, joka pysähtyi alkuvuodesta Helsingissä, Tampereella, Oulussa, Kajaanissa, Kuopiossa ja Iisalmessa. Kevään ja kesän 2018 aikana olemme olleet mukana Tampereen Taitaja2018 & Rekrytori -tapahtumassa, Riihimäen Kansainvälisilla Erämessuilla ja Pielisen kesämessuilla Valtimolla.

RekryKainuu -hanke avaa 4. heinäkuuta Rekrytuvan Kajaanin Kauppakadulle työnantajien ja työnhakijoiden kohtaamispaikaksi. Pop up -tyylinen Rekrytupa kokoaa yhteen kainuulaisia työnantajia, te-palvelujen asiantuntijoita, erilaisten koulutuspalvelujen edustajia sekä muita toimijoita. Aivan Kajaanin Raatihuoneentorin vieressä sijaitsevan Rekrytuvan ovet ovat avoinna neljän päivän ajan, jolloin kävijöillä on mahdollista jutella suoraan esimerkiksi työnantajien kanssa tai hakea tietoa erilaisista koulutusvaihtoehdoista. Rekrytuvalla kisataan uudessa liikunnallisessa iWall-ympäristössä. Rekrytupaan tulee hankkeen puolesta CSE Entertainment Oy:n liikunnallisia pelejä yhdistävä iWall-tuote, jota voivat pelata sekä aikuiset että lapset. Haasta itsesi tai vaikka koko perheesi! Tiedossa mielenkiintoisia kilpailuja.

Mukana ovat olleet mm. seuraavat organisaatiot:
Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä
Kainuun uusi sairaala
Opetustoimi (linkki Kajaaniin, mutta koko Kainuun opetustoimen työmahdollisuuksia esitellään)
Bittium
Terrafame
Transtech
HermanIT
Kaisanet
Kainuun liitto
Kainuun Etu

Tutustu Kainuun alueen avoimiin työpaikkoihin: Kainuun TE-toimisto ja Kuntarekry.fi

Mikä on RekryKainuu?

Useilla toimialoilla Kainuussa työvoimapula on tällä hetkellä todellisuutta. Alueelta löytyy töitä muun muassa pelialan taitajille, koodareille, hoitajille, lääkäreille, sosiaalityöntekijöille, opettajille, metallimiehille ja -naisille, hitsaajille, kaivosalan ammattilaisille sekä useiden eri alojen insinööreille. Ammattilaisten löytämiseksi Kainuun Etu Oy ja Kainuun liitto ovat käynnistäneet kaksivuotisen RekryKainuu -hankkeen vuosille 2017-2019. Hanketta rahoittaa Euroopan sosiaalirahasto (ESR).

Hankkeen keskeisenä tavoitteena on saada uusia muuttajia, paluumuuttajia sekä opiskelijoita Kainuuseen ja sitä kautta osaavaa työvoimaan maakunnan avoimiin työpaikkoihin. Kohderyhmiä ovat työn ja opiskelujen perässä Kainuusta muuttaneet nuoret tai varttuneemmat ammattilaiset sekä alueella jo olevat, opiskelevat, valmistumassa olevat tai työttömät tekijät. Tärkeän kohderyhmän muodostavat myös kainuulaiset yritykset, sillä työvoimapula koskettaa jo lähes kaikkia toimialoja. Hanke ei rajaa mitään toimialaa pois.

Kainuun kiinnostavuutta muuttokohteena ja työntekoalueena lisätään kehittämällä uusia toimintamalleja ja hyödyntämällä vanhoja hyväksi havaittuja keinoja. Vaikutuskanavina käytetään myönteistä maakuntaviestintää ja tavoitteisiin pyritään tehostamalla rekrytointipalvelujen, asumisen, päivähoidon ja muiden tarvittavien palvelujen yhteensovittamista. Tämän vuoksi hankkeessa kehitetään yritysten, julkishallinnon ja koulutussektorin yhteistyötä.

TYÖNANTAJA: Etsitkö työntekijöitä? Ole meihin yhteydessä, niin voimme yhdessä miettiä sinulle sopivimpia keinoja osaajien löytämiseksi.

TYÖNTEKIJÄ: Työpaikka Kainuusta, jossa arjen ja vapaa-ajan yhdistäminen on vaivatonta? Ole meihin yhteydessä. Annamme mielellämme lisätietoa työmahdollisuuksista ja arjesta monipuolisten mahdollisuuksien äärellä. Meiltä saat tietoa asumisesta, perhepalveluista, vapaa-ajanviettomahdollisuuksista sekä muista alueen asioista.

Kari Kinnunen
projektipäällikkö
kari.kinnunen@kainuunetu.fi

Salla-Maija Hakola