Kainuu tarjoaa töitä ja mahdollisuuksia

RekryKainuu kutsuu osaajia töihin Kainuuseen.
Rekry Kainuu logo

Haluatko kuulla, millaisia työmahdollisuuksia Kainuu tarjoaa juuri sinulle? Ota yhteyttä ja seuraa meitä Facebookissa.  Kerromme sinulle ajankohtaista tietoa kainuulaisista työ- ja uramahdollisuuksista.  Sivuillamme tapaat myös Kainuuseen tulleita tekijöitä jotka kertovat oman tarinansa.

Tarvitsemme Kainuuseen esimerkiksi lääkäreitä, hoitajia, psykologeja, sosiaalityöntekijöitä, insinöörejä, lasten hoitajia, lastentarhaopettajia,  pappeja, metalli- ja rakennusalan ammattilaisia sekä monia muita osaajia ja asiantuntijoita yrityksiin ja julkisen alan työpaikkoihin.

Tarjoamme keskellä Suomea olevan maakunnan, jossa voit valita asuinpaikaksi kaupungin tai maaseudun. Lähipalvelut toimivat, ja hyvät liikenneyhteydet saavuttavat niin etelän kuin pohjoisenkin. Kysy, onko lempiharrastukseesi Kainuussa hyvät mahdollisuudet, tai aloita jotakin ihan uutta!

Oppainanne Kainuuseen ovat RekryKainuun tiimi sekä teknologia- ja peliyritysten, soten, Uuden sairaalan, TE-toimiston, maakuntaliiton ja kuntien edustajat.

RekryKainuun tapahtumat

Kainuu on syksyllä 2017 mukana eri tilaisuuksissa kainutlaatuisella rekryteemala mukana mm. Tampereella, Joensuussa, Kuopiossa sekä myöhemmin Oulussa ja Helsingissä. Tapahtumissa kuulet, millaisia työmahdollisuuksia Kainuu tarjoaa. Tilaisuudessa on mukana Kainuun soten, Transtech Oy:n,  Bittium Oy:n, Kaisanetin, HermanIT:n edustajia sekä useiden muiden yritysten ja Kainuun TE-toimiston, Kainuun Edun, Kainuun liiton ja Kajaanin kaupungin edustajia.

Tulevista tapahtumista kerromme myöhemmin.

Toimintaansa tapahtumissa vuonna 2017 esittelivät mm:

Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä
Kainuun uusi sairaala
Kainuun TE-toimisto (kaikki avoimet työpaikat)
Opetustoimi (linkki Kajaaniin, mutta koko Kainuun opetustoimen työmahdollisuuksia esitellään)
CEMIS mittaus- ja tietojärjestelmien keskus
Bittium
Valmet Automation
Transtech
HermanIT
Kaisanet
Kainuun liitto
Kainuun Etu
Kuntarekryn Kainuun työpaikat
katso Kainuun kunnat www.kainuu.fi

Mikä on RekryKainuu?

Useilla toimialoilla Kainuussa työvoimapula on tällä hetkellä todellisuutta. Alueelta löytyy töitä muun muassa pelialan taitajille, koodareille, hoitajille, lääkäreille, sosiaalityöntekijöille, opettajille, metallimiehille ja -naisille, hitsaajille, kaivosalan ammattilaisille sekä useiden eri alojen insinööreille. Ammattilaisten löytämiseksi Kainuun Etu Oy ja Kainuun liitto ovat käynnistäneet kaksivuotisen RekryKainuu -hankkeen  vuosille 2017-2019.

Hankkeen keskeisenä tavoitteena on saada uusia muuttajia, paluumuuttajia sekä opiskelijoita Kainuuseen ja sitä kautta osaavaa työvoimaan maakunnan avoimiin työpaikkoihin. Kohderyhmiä ovat työn ja opiskelujen perässä Kainuusta muuttaneet nuoret tai varttuneemmat ammattilaiset sekä alueella jo olevat, opiskelevat, valmistumassa olevat tai työttömät tekijät. Tärkeän kohderyhmän muodostavat myös kainuulaiset yritykset, sillä työvoimapula koskettaa jo lähes kaikkia toimialoja. Hanke ei rajaa mitään toimialaa pois.

Kainuun kiinnostavuutta muuttokohteena ja työntekoalueena lisätään kehittämällä uusia toimintamalleja ja hyödyntämällä vanhoja hyväksi havaittuja keinoja. Vaikutuskanavina käytetään myönteistä maakuntaviestintää ja tavoitteisiin pyritään tehostamalla rekrytointipalvelujen, asumisen, päivähoidon ja muiden tarvittavien palvelujen yhteensovittamista. Tämän vuoksi hankkeessa kehitetään yritysten, julkishallinnon ja koulutussektorin yhteistyötä.

TYÖNANTAJA: Etsitkö työntekijöitä? Ole meihin yhteydessä, niin voimme yhdessä miettiä sinulle sopivimpia keinoja osaajien löytämiseksi.

TYÖNTEKIJÄ: Työpaikka Kainuusta, jossa arjen ja vapaa-ajan yhdistäminen on vaivatonta? Ole meihin yhteydessä. Annamme mielellämme lisätietoa työmahdollisuuksista ja arjesta monipuolisten mahdollisuuksien äärellä. Meiltä saat tietoa asumisesta, perhepalveluista, vapaa-ajanviettomahdollisuuksista sekä muista alueen asioista.

Yhteystiedot:
Kari Kinnunen
projektipäällikkö
kari.kinnunen@kainuunetu.fi

Salla-Maija Hakola
projektikoordinaattori
salla-maija.hakola@kainuunetu.fi

Postiosoite:
Kainuun Etu Oy/RekryKainuu -hanke
Seminaarinkatu 2, PL 10
FI-87100 Kajaani, Finland

Käyntiosoite: Seminaarinkatu 2, Intelli-rakennus (2. kerros), 87100 Kajaani