Kainuun liiton hanketoiminta

Tehtävät

Kainuun liitto valmistelee ja toimeenpanee Kainuun maakuntaohjelmaa myös toteuttamalla toimialaansa ja maakuntastrategian painopisteisiin liittyviä hankkeita. Kainuun liitto voi myös tilata tai osarahoittaa maakuntaohjelmaan tiiviisti liittyvää toimintaa tai toimia hankepartnerina. Euroopan alueellisen yhteistyön ohjelmissa Kainuun liitto on alueellaan keskeinen toteuttaja.

Omien hankkeiden valmistelusta Kainuun liitossa vastaavat kunkin aihealueen asiantuntijat, joihin voit olla suoraan yhteydessä. Kunkin kansainvälisen rahoitusohjelman osalta on nimetty vastuuhenkilöt:

Hyvä tuki kansainvälisten hankkeiden suunnittelussa voi olla myös esimerkiksi maakunnallinen kehittämisyhtiö Kainuun Etu Oy tai alueemme etuja Brysselissä ajava Itä- ja Pohjois-Suomen EU-toimisto.

Käynnissä olevat hankkeet

Interreg Europe -rahoitteisessa e-MOPOLI -hankkeessa on tavoitteena vaihtoehtoisen polttoaineen ja sähköisen liikkuvuuden edistäminen keinoina taloudellisen toiminnan hiilijalanjäljen pienentämiseksi
Interreg Europe -rahoitteisessa INNO PROVEMENT -hankkeessa levitetään Industry 4.0 -vision mukaisia hyviä käytäntöjä partnerialueilla.