Eurooppa-päivä

Vuonna 2016 Europe Direct Kainuu järjesti yhteistyössä Kainuun liiton, Kajaanin ammattikorkeakoulun, Kainuun ammattiopiston ja Kainuun TE-toimiston kanssa Eurooppa-päivän tapahtumia maanantaina 9.5.2016.

Aamupäivällä pidettiin nuorille kohdistettu tilaisuus Bio Rexissä liittyen kansainvälistymiseen sekä opiskeluun, harjoitteluun ja työskentelyyn ulkomailla. Tilaisuudessa olivat puhumassa mm. MEP Merja Kyllönen, Kajaanin ammattikorkeakoulun ja Kainuun ammattiopiston opiskelijoita ja henkilökuntaa. Lisäksi Juhana Aalto Seniorpoliksesta kertoi omista kansainvälistymiskokemuksistaan sekä Tuure Vairio esitteli Barentsin alueen nuorten valtuuston toimintaa.  Tilaisuuden juonsi viestintäpäällikkö Eeva Mäntymäki.

Iltapäivällä klo 12.15-14.00 kaikille avoimessa tilaisuudessa Raatihuoneen torilla oli eri organisaatioiden infopisteitä liittyen erityisesti kansainväliseen toimintaan ja myös organisaatioiden yleisesittelyyn.  Jaossa oli runsaasti materiaalia ja Kainuun kansanedustajista Marisanna Jarva jututti yleisöä. Eurooppa-päivän iloiseen henkeen kuuluen jaossa oli myös ilmapalloja sekä kahvitarjoilu.

Bio Rex   - puheenjohtajana Eeva Mäntymäki, Kainuun liitto

Klo 9.00-9.30
Merja Kyllönen, Euroopan parlamentin jäsen (MEP)

9.30-10.10