Barents Link Center

Barents Link Centre on Kostamuksessa sijaitseva toimitila, jonka tehtävänä on edistää raja-alueyhteistyötä ja palvella Barents Linkin kehityskäytävän vaikutuspiirissä yrityksiä raja-alueen liiketoiminnan kehittämisessä.

Kainuun liiton ja Kostamuksen kaupungin yhteistyössä toteutettiin vuosina 2007-2009 Barents Link Forum -hanke, joka sai rahoituksensa Euregio Karelia Naapuruusohjelmasta. Hankkeen investointina rakennettiin Kostamukseen Barents Link Centre (BLC). Rakennus sijaitsee Siniranta -uimahallin välittömässä läheisyydessä, Kontokkijärven rannalla, osoite on Parkovaja 50 (katso kartta).

Keskuksen on tarkoitus toimia ensisijaisesti kainuulaisten yritysten kanavana Kostamuksen ja laajemmin Venäjän markkinoille ja pyrkiä helpottamaan eri alojen toimijoiden yhteistyötä itärajan yli. Kainuun liitto ja Kostamuksen kaupunki ovat solmineet yhteistyösopimuksen tilojen käytöstä vuoteen 2017. Sopimusta tarkistetaan vuosittain.

Keskuksen asiakaspohjaa Suomessa halutaan laajentaa.  Tavoitteena on saada mukaan kumppaneita maakunnan ulkopuolelta ja kehittää Barents Link Centrestä kainuulaisia sekä pohjois- ja itäsuomalaisia yrityksiä palveleva Venäjä-kaupan, kulttuuriyhteistyön ja kansalaistoiminnan  tukipiste ja neuvontaelin. Strateginen tavoite on kehittää ja vahvistaa Barents Link Centreistä alueellinen Venäjälle suuntautuvien liiketoimintojen erikoisosaaja ja Kainuun Venäjä -strategian tärkeä apuväline ja toteuttaja.

Yhteystiedot ja vuokrausehdot

Katuosoite: Parkovaja 50, 186930 Kostamus.
Puhelinnumero: +79114329439, +79216242773 tai+7 (81459) 52358
Yhteyshenkilö: Makarova Uljana Igorevna

Barents Link Centre on Kostamuksen kaupungin omistuksessa ja vuokrattu Kainuun liitolle erillisellä sopimuksella. Rakennus sisältää sekä toimisto- että edustustiloja, joista osa on tarjolla kainuulaisille toimijoille edullisin ehdoin. Tilavarauksien hoitamisesta vastaa Kostamuksen kaupunki. Business Centrein henkilöstö auttaa tarvittaessa lisämaksua vastaan tilaisuuksien järjestelyissä, muun muassa tekniikan ja kahvitusten osalta.

Yhteistyösopimuksen tarkistus vuosille 2015 - 2017 (pdf 19.1.2015)
Taustatietoja sisältävä liite sopimukseen (pdf 19.1.2015)
Sopimushinnat (pdf 19.1.2015)

Tiedustelut ja varaukset tehdään sähköpostitse osoitteeseen mus.kost@mail.ru joko englanniksi, suomeksi tai venäjäksi.

Barents Link Center kesä 2011Barents Link Center sisältä