" "
25.11.2019 - 13:37
Kaikki Kainuun matkailualueet ovat mukana Kainuu Arctic Lakeland -yhteisosastolla tammikuun matkamessuilla Helsingissä. Tämä on ensimmäinen kerta sitten 1990-luvun, kun kaikki matkailualueet ovat yhdessä liikkeellä. Taustalla on viime vuonna allekirjoitettu Kainuun yhteistyösopimus Visit Finlandin kanssa. Suomen kansainvälisessä matkailumarkkinoinnissa käytetään aluejakoa, jossa Kainuu kuuluu Järv
" "
25.11.2019 - 12:22
Kainuun liitto sai valtion avustusta valtiovarainministeriöltä digituen alueelliseen koordinaatioon. Hankkeen toteutusaika on 1.11.2019-31.10.2020. Digituen alueellisen koordinaation tavoitteena on taata digituen saatavuus niiden henkilöiden auttamiseksi, jotka eivät osaa tai pysty käyttämään digitaalisia palveluja.
ELMO Itä- ja Pohjois-Suomi
20.11.2019 - 16:19
ELMO-yrityspilotin hausta valittiin rahoitettavaksi 7 hanketta. Jaettavien innovaatiosetelien yhteissumma on 279 000€. Kyseessä on uudentyyppinen rahoitusmalli Itä- ja Pohjois-Suomen alueella toimiville pk-yritysten ja tutkimus- ja kehittämisorganisaatioiden konsortioille. Rahoitushaun teemana oli puun arvoketjun tuoteinnovaatiot, jotka tukevat erityisesti kiertotaloutta ja digitalisaatiota.
Spot-lit kirjallisuusmatkailua edistämässä
11.11.2019 - 9:23
Tule mukaan luomaan kanssamme uusia kulttuurituotteita Kainuuseen, oletpa sitten yrittäjä, kulttuurin ystävä, yhdistyksen tai kunnan edustaja. Erityisesti työhön tarvitaan kainuulaisia matkailu- ja kulttuuripalveluiden tuottajia. Työpajoihin osallistuvat tahot voivat seuraavassa vaiheessa, yksin tai yhdessä, hakea jopa 10 000€ innovaatioseteliä tuotekehityksensä tueksi.
Maakuntakaava 2030
11.11.2019 - 8:55
Vaihemaakuntakaavan 2030 kaavaehdotuksen nähtävilläoloaineisto on täydentynyt Kainuun voimassa olevien maakuntakaavojen yhdistelmäkartalla, joka sisältää vaihemaakuntakaavan 2030 kaavaehdotusaineiston. Yhdistelmäkartta on luonteeltaan epävirallinen, eikä kuulu maakuntavaltuustossa hyväksyttäviin asiakirjoihin. Yhdistelmäkartalla pyritään selkeyttämään kaavaratkaisun tulkintaa.

Sivut