Brysselin vierailulla
17.5.2018 - 13:58
Helmikuussa uutisoimme, että Kainuu pääsee aitiopaikalle Brysselin Winter Wonders -tapahtumassa 2018. Kevään kuluessa on rekrytoitu tapahtumahankkeeseen markkinointisuunnittelija, vierailtu Brysselissä ja käyty hedelmällisiä neuvotteluja eri tahojen kesken. Tulevalla viikolla järjestetään matkailutoimijoiden tapaaminen ja Brysselin kaupungin edustajat vierailevat Kainuussa vielä toukokuun aikana.
Menoinfo
15.5.2018 - 14:00
Kainuun liitto ja Kainuun kunnat siirtyvät käyttämään yhtä yhteistä, Kainuun Sanomien käytössä jo pitkään ollutta Menoinfo-tapahtumakalenteria. Jatkossa Menoinfoon pääsee siis myös Kainuun liiton ja kuntien verkkosivuilta. Osa sähköisen kalenterin tapahtumista nousee myös paikallisten painettujen lehtien Menot-palstoille.
Kainuu puoltaa Pohjois-Suomen yhteisselvitystä sote-valinnanvapaudesta
14.5.2018 - 17:37
Kainuu puoltaa Pohjois-Suomen yhteisen selvityksen käynnistämistä sote-järjestämisen, suoran valinnan palveluiden sekä asiakassetelin ja henkilökohtaisen budjetin palveluiden osalta. Selvityksen taustalla on Pohjois-Suomen neuvottelukunnan (Kainuu, Lappi, Pohjois-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa) esitys maakuntien välisestä tiiviistä yhteistyöstä.
Maakuntakartta EU
7.5.2018 - 9:45
Euroopan parlamentin maatalousvaliokunnan 9 mepin valtuuskunta vierailee Kainuussa ja Pohjois-Savossa 7.-9.5. tutustumassa Suomen maa- ja metsätalouden erityispiirteisiin ja elintarvikesektoriin. Matkan aikana mepit pääsevät lisäksi keskustelemaan paikallisten toimijoiden kanssa mm. EU:n maatalouspolitiikan ja rahoituksen uudistuksesta.
Liikenneyhteydet
3.5.2018 - 12:41
Allekirjoittaneet esitämme yhdessä liikenne- ja viestintäministeriölle, että Liikennevirasto yhdessä pääkaupunkiseudun, Porvoon ja maakuntaliittojen kanssa ryhtyy selvittämään Helsinki-Vantaan lentoaseman kautta kulkevan kaukoliikenteen ratayhteyden vaikutuksia ja kannattavuutta tavoitteena 3 h junayhteys Kuopiosta ja Joensuusta Helsinkiin.
Itä- ja Pohjois-Suomen maakuntien liitot
26.4.2018 - 13:27
Itä-ja Pohjois-Suomen neuvottelukunnat tekivät kaksi kannanottoa kokouksessaan 19.4. Kriisinhallintakeskuksen säilyttämistä Kuopiossa puolletaan vahvasti ja Suomen halutaan hoitavan alueellistamispolitiikkaa johdonmukaisesti ja kestävästi.

Sivut