13.11.2018 - 17:29

Winter Wonders tapahtuma julkistettiin

Pentti Malinen Winter Wonders -julkistamistilaisuudessa
Winter Wonders -joulutoritapahtuman julkistustilaisuudessa Brysselissä saatiin esimakua pian käynnistyvästä tapahtumasta. Maakuntajohtaja Pentti Malinen esitti tilaisuudessa suomalaisen osapuolen terveiset.

Tämän vuoden Winter Wonders -joulutoritapahtuma julkistettiin virallisesti lehdistötilaisuudessa Brysselissä maanantaina 12.11.2018. Tapahtumaa isännöivät Philippe Close, Brysselin kaupungin pormestari, ja Karine Lalieux, turismin ja suurten tapahtumien neuvos kollegoineen.

Tilaisuudessa oli puheenvuoroja paikallisilta toimijoilta, lisäksi omat puheenvuoronsa sai myös maakuntajohtaja Pentti Malinen, joka edusti paitsi Kainuuta, myös laajemmin kunniavierasmaata Suomea. Pentti Malisen englanninkielisen puheenvuoron kokonaisuudessaan löydät alta.

Tilaisuuden myötä myös julkistui kokonaisuudessaan tapahtuman visuaalinen ilme, jonka on suunnitellut suosittu brysseliläinen taiteilija Oli-B.

Mistä on kyse?

Winter Wonders -tapahtuma järjestetään ennen joululomia ja niiden aikana Brysselin Grand Place -aukion ja Bourse-aukion, Place de la Monnaien, Place Sainte-Cathererin ja Marché aux Poissonin välissä. Brysselin joulutori Winter Wonders on yksi Euroopan suurimmista joulutoritapahtumista, jossa vierailee vuosittain hengästyttävä määrä, jopa 2,5 miljoonaa, ihmistä.

Bryssel kutsuu tapahtumaan vuosittain ”kunniavieraan” (celebrated country) ja tänä vuonna se on Suomi. Toteutuksesta on sovittu Brysselin kaupungin, Visit Finlandin ja Kainuun liiton kesken. Tapahtuma järjestetään 30.11.2018 - 6.1.2019.

Kainuun ja Suomen osasto löytyvät Brysselin pörssin välittömästä läheisyydestä (ks. alla oleva kuva).

Kainuulaisten suunnittelema kokonaisuus kulttuuriohjelmineen ja tuotemyynteineen (Kalevala Spirit) on viimeistään maanantaisen julkistamistilaisuuden myötä saanut huomattavaa julkisuutta Brysselin mediassa.  Muutamia vieraskielisiä kirjoituksia voit lukea alla olevista linkeistä.

Plan of the Winter Wonders Area

Lisätietoja ja uutisartikkeleita aiheesta

Winter Wonders -tapahtuman viralliset verkkosivut www.plaisirsdhiver.be
Kainuun liiton Winter Wonders -sivut www.kainuunliitto.fi/winterwonders18