17.5.2018 - 13:58

Winter Wonders 2018 suunnitelmat etenevät

Brysselin vierailulla
Helmikuussa uutisoimme, että Kainuu pääsee aitiopaikalle Brysselin Winter Wonders -tapahtumassa 2018. Kevään kuluessa on rekrytoitu tapahtumahankkeeseen markkinointisuunnittelija, vierailtu Brysselissä ja käyty hedelmällisiä neuvotteluja eri tahojen kesken. Tulevalla viikolla järjestetään matkailutoimijoiden tapaaminen ja Brysselin kaupungin edustajat vierailevat Kainuussa vielä toukokuun aikana.

Mistä Winter Wondersissa on kysymys?

Brysselin joulutori Winter Wonders on yksi Euroopan suurimmista joulutoritapahtumista. Bryssel kutsuu tapahtumaan vuosittain ”kunniavieraan” (celebrated country), tänä vuonna se on Suomi. Helmikuussa uutisoimme, että Kainuu pääsee aitiopaikalle Brysselin Winter Wonders -tapahtumassa  30.11.2018 - 6.1.2019. Toteutuksesta sovittiin Brysselin kaupungin, Visit Finlandin ja Kainuun liiton kesken.

– Tapahtuma on ainutlaatuinen tilaisuus tehdä tunnetuksi Kainuun kansainvälistä matkailutarjontaa ja osaamista. Tapahtuma ja siihen valmistautuminen vauhdittaa kainuulaisten matkailualan toimijoiden kansainvälistymistä ja yhteistyötä. Tavoitteemme on samalla aloittaa pysyvä yhteistyö matkailun kansainvälisessä markkinoinnissa Kainuun ja Visit Finlandin kesken, kuvaili tuolloin maakuntajohtaja Pentti Malinen Kainuun liiton motiiveja sitoutumiselle Brysselin joulutapahtuman toteutusvastuuseen.

Markkinointisuunnittelijana aloittanut Tuija Pirttijoki

Helmikuussa toteutettuun osa-aikaisen markkinointisuunnittelijan hakuun saatiin ilahduttavan laadukkaita hakemuksia. Hakijoiden joukosta tehtävään valittiin pitkän mainosalan kokemuksen omaava ja ranskan kielen hallitseva Tuija Pirttijoki. Tuija on aloittanut tehtävässään 9.4.2018.

Markkinointisuunnittelijan päätehtävä on valmistella Kainuun osallistumista Suomen kärkimaakuntana  Brysselin Winter Wonders -tapahtumaan. Markkinointisuunnittelija koordinoi tapahtuman monikanavaista markkinointiviestintää, osallistuu eri viestintäkanavien sisällöntuotantoon ja tarvittaessa tapahtumajärjestelyihin. Markkinointisuunnittelija toimii tiiviissä yhteistyössä Kainuun liiton viestintä- ja markkinointitiimin sekä kotimaisten ja ulkomaisten yhteistyökumppaneiden kanssa.

Matkailutoimijat kutsuttu mukaan suunnitteluun

Kainuulaisten matkailualueiden keskeiset yhteyshenkilöt sekä hanketoimijat on kutsuttu Winter Wonders 2018 Brysselissä – tiedotus- ja keskustelutilaisuuteen tiistaina 22.5.2018 klo 09:00 – 12:00. Mikäli katsot kuuluvasi edellä mainittuihin ryhmiin, muttet ole saanut kutsua ja olet kiinnostunut osallistumaan, voit olla yhteydessä:

Salli Mikkoseen (salli.mikkonen@kainuu.fi tai 044 7100 872) tai
Visit FInlandin alueellisen yhteistyöverkoston kainuulaiseen jäseneen, Tuomo Tahvanaiseen (tuomo.tahvanainen@kainuunetu.fi tai 044 551 4585).

Brysselin delegaatio vierailee Kainuussa

Pääyhteistyökumppani Belgiassa on Brussels Major Events eli BME, jonka johtoa edustavat Olivier Mees, Delphine Romanus ja Jacques De Blieck vierailevat Kainuussa 28.-30.5.2018. Vierailun tarkoituksena on tutustua Kainuun maakuntaan, tavata kainuulaisia toimijoita ja jatkaa yhteistyöneuvotteluita.