7.7.2017 - 8:14

Via Kalevala -kävely- ja seminaaritapahtuma Suomussalmella 22.7. - 25.7.2017

Suomussalmi
Kesän 2017 Kalevala-kävely toteutetaan Suomi 100 vuotta juhlavuositapahtumien merkeissä Suomussalmella.

Suomussalmen kunta, Vuokin kyläyhdistys, Kainuun liitto, Jumikeko-säätiö ja Suomi-Venäjä-Seuran Pohjois-Suomen piirijärjes­tö sekä Runolauluakatemia toimivat tapahtuman järjestäjinä yhteistyössä Via Kalevala 2016-2035 hankkeen kanssa.

Via Kalevala hankkeen tavoitteena on 2035 Kalevalan ilmestymisen 200-vuotisjuhlavuoteen mennessä saada aikaan läpi Suomen ja Vienan Karjalan kulkeva kulttuurimatkailu- ja vaellusreitti. Teeman merkeissä järjestetään vuosittain tapahtumia Suomessa ja Vienan Karjalassa. Vuoden 2017 itsenäisyyden juhlavuoden päätapahtuman pääfoorumeina toimivat Suomussalmen kirkonkylä, Karhulanvaaran koulu, kunnostettu Vienan reitti, Itärajan reitti ja Hietajärven perinnetalo.

Kävelyyn yhdistetään kullekin päivälle aiheeseen liittyviä asiantuntijaesitelmiä ja -puheenvuoroja. Ne ovat avoimia kaikille.

la 22.7. Kalevala, E. Lönnrot, K.J.Ståhlberg Suomussalmella

su 23.7. Raatteen historia

ma 24.7. Vienan reitti

ti 25.7. Kalevalaisuutta Kuiva- ja Hietajärvellä

Tervetuloa tutustumaan Suomussalmen kulttuurihistoriaan ja ainutlaatuiseen luontoon itärajan pinnassa.

Northern_Periphery_and_Arctic_2014-2020.png
12.7.2017
Tämä on ennakkoilmoitus Pohjoinen periferia ja Arktis (NPA) -ohjelman viidennestä hakukierroksesta, joka avautuu 1.10.2017. Potentiaaliset hankehakijat voivat alkaa kehitellä ideoitaan eteenpäin ja...