6.9.2017 - 14:40

Työpajat yritysten ja yhdistyksen kansainvälistymiseen

Tiedotekuva Eurooppa
Oletko miettinyt toiminnan laajentamista – onko kansainvälistyminen mahdollisuus? Tunnetko kansainvälistymisen mahdollisuudet ja työkalut? AIKOPA tarjoaa ilmaisia kahden päivän koulutusjaksoja, yrityksille ja yhdistyksille omansa.

Aikuis- ja täydennyskoulutuspalvelut AIKOPA:n toteuttaman hankkeen turvin järjestetään syksyllä 2017 koulutukset sekä yritysten että yhdistysten kansainvälistymisen tukemiseksi. Työpajoissa on tarjolla ohjausta ja valmennusta kasvuun ja laajenemiseen, mutta saat maksuttoman arvion kansainvälisen kasvun mahdollisuuksista jo etukäteen  tekemällä ilmoittautumisen jälkeen testin. Myös työpajojen jälkeen saat tarvitessasi maksutonta tukea hankkeesi valmisteluun.

Koulutukset ovat kaksiosaisia: ensimmäisen päivän ideoita työstetään konkreettisemmiksi toisessa. Valmentajana toimii PDGE Oy:n Päivi Korhonen, joka on erittäin kokenut, kansallisesti ja kansainvälisesti arvostettu kouluttaja ja asiantuntija.

Kansainvälisen kasvun työpaja yhdistyksille 26.9. ja jatkopaja 25.10.

Ilmoittautuminen tästä

Kansainvälisen kasvun työpaja yrityksille 11.10. ja jatkopaja 15.11.

Ilmoittautuminen tästä

Kansainvälisen projektiosaamisen kehittäminen Kainuussa -hanke

Kainuussa osataan hyödyntää alueellisia Euroopan sosiaalirahaston hakuja. Tulevaisuudessa on kuitenkin nähtävissä, että tämä rahoitus tulee pienenemään. Tämän vuoksi olisi tärkeää löytää uusia, täydentäviä rahoitus-mahdollisuuksia alueen kilpailukyvyn säilyttämiseksi ja jopa edistämiseksi. Euroopan unioni tarjoaa lukuisia mahdollisuuksia tällaisen rahoituksen hakemiseen, mutta alueelta puuttuu tietoa, verkostoja ja osaamista näiden rahoitusten hakemiseen. Näihin ongelmiin haetaan ratkaisua tällä hankkeella.

Hankkeessa järjestetään seminaari, infotilaisuuksia, työpajoja, valmennusta ja sparrausta. Näiden avulla lisätään alueen yritysten ja organisaatioiden tietämystä kansainvälisistä rahoitusmahdollisuuksista ja edistetään näiden rahoitusten hakemista. Hankkeen avulla edistetään yhteyksien luomista kansainvälisiin yhteistyökumppaneihin.

Hanketta rahoittavat Kainuun liitto maakunnan kehittämisrahasta ja Kajaanin ammattikorkeakoulu. Hankkeen hyväksytty toteutusaika on 1.11.2016–31.12.2017.