18.6.2018 - 14:58

Rahoitusta haettavissa suomalais-venäläisiin yhteistyöhankkeisiin

Karelia CBC
Karelia CBC -ohjelman seuraava hakukierros aukeaa 27.8.2018. Nyt avautuvassa haussa sidotaan jäljellä oleva ohjelmarahoitus, noin 6,8 miljoonaa euroa. Hankevalinta on kaksivaiheinen: ensimmäisessä vaiheessa hakijat toimittavat arvioitavaksi lyhyen ideakuvauksen ja tiedot hankkeeseen osallistuvista partnereista. Hakukierroksen ensimmäinen vaihe sulkeutuu 15.10.2018.

Karelia CBC -ohjelman seuraava hakukierros aukeaa 27.8.2018. Ohjelmasta rahoitetaan Kainuuta, Pohjois-Karjalaa, Pohjois-Pohjanmaata ja Karjalan tasavaltaa hyödyttäviä kehittämishankkeita, jotka liittyvät rajanylittävään yritysyhteistyöhön, kulttuuriin tai ympäristöön. Suomalaiset ja venäläiset toimijat toteuttavat hankkeet yhteistyössä. Ohjelma voi myöntää tukea enintään 90 % hankkeen kustannuksista. Nyt avautuvassa haussa sidotaan jäljellä oleva ohjelmarahoitus, noin 6,8 miljoonaa euroa.

Hankevalinta on kaksivaiheinen: ensimmäisessä vaiheessa hakijat toimittavat arvioitavaksi lyhyen ideakuvauksen ja tiedot hankkeeseen osallistuvista partnereista. Ideoista parhaat valitaan hakukierroksen toiseen vaiheeseen, jossa hakijat jättävät täydennetyn hankehakemuksen. Rahoitettavat hankkeet valitaan hankehakemuksen jättäneiden joukosta. Hakukierroksen ensimmäinen vaihe sulkeutuu 15.10. ja toinen vaihe on alustavan aikataulun mukaan avoinna 8.1.-12.3.2019. Hankevalinnat vahvistetaan touko kesäkuussa 2019.

Koulutukset hakijoille

Ohjelmasta kiinnostuneille järjestään koulutustilaisuudet Oulussa, Kajaanissa, Petroskoissa ja Joensuussa. Koulutuksessa keskitytään ongelma-analyysiin ja loogiseen hankesuunnitteluun sekä annetaan käytännön vinkkejä hankehakemuksen laatimiseen.

Koulutusten ajankohdat ovat:

- Oulu 28.8.
- Kajaani 30.8.
- Petroskoi 6.9.
- Joensuu 7.9.

Koulutukseen voi ilmoittautua ko. tilaisuuden kohdalla osoitteessa http://kareliacbc.fi/en/news-events

Lisätietoja

Erityisasiantuntija Henna-Mari Laurila, henna-mari.laurila@kareliacbc.info, puh. 050 9180 049