15.2.2017 - 13:55

Nuorten Kainuu -videokilpailu alkaa

Nuorten Kainuu -videokilpailu
Nuorten Kainuu videokilpailu on alkanut. Kilpailuaikaa on marraskuun 2017 loppuun saakka.

Suomen juhlavuonna 2017 nuoret saavat vallata Kainuun liiton Youtube-kanavan osallistumalla Nuorten Kainuu -videokilpailuun. Kilpailun ideana on tehdä video, jonka sisältöön on yhdistetty jollain kainutlaatuisella tavalla Kainuu tai kainuulaisuus. Kilpailuvideo voi olla tyyliltään millainen tahansa, esimerkiksi vlog, timelapse tai vaikka video tanssiesityksestä.

Nuorten Kainuu -videokilpailu on avoin kaikille alle 30-vuotiaille, osallistua voi yksin tai yhdessä. Aiempaa kokemusta videoiden tekemisestä ei tarvitse olla. Riittää, että kilpailuun osallistuneella on jonkinlainen yhteys Kainuuseen tai kainuulaisuuteen, ja se tulee ilmi videolla.

Kilpailuvideot ladataan Kainuun liiton Youtube-tilille, ja niitä nostetaan esille muun muassa kilpailun yhteistyökumppaneiden kanavissa. Kilpailuaikaa on marraskuun 2017 loppuun saakka.

Joulukuussa 2017 kokoontuu raati, jossa on mukana myös vuoden 2017 kainuulaiseksi valittu tubettaja Veka Tolonen. Raati valitsee ja palkitsee parhaat videot. Sarjoja on kolme: alle 13-vuotiaat, 13–20-vuotiaat sekä 21–30-vuotiaat. Jokaisesta sarjasta palkitaan kolme videota. Kaikissa sarjoissa pääpalkintona on 500 euron stipendi.

Nuorille tarjotaan mahdollisuus löytää kiinnostava tapa osallistua Suomi 100 -juhlavuoteen. Kilpailun avulla voi kokeilla tubettamista, tuoda jo olemassa olevaa tube-kanavaansa esille tai löytää uusia mielenkiintoisia, kainuulaistaustaisia videokanavia seurattavakseen.

Osallistumisohjeet:

1. Lue kilpailun tarkemmat ohjeet osoitteesta: kainuunliitto.fi/nuortenkainuu.
  1. Tee video, johon on yhdistetty jollain tapaa Kainuu tai kainuulaisuus.
  1. Lähetä tekemäsi video sekä yhteystietosi Kainuun liittoon esim. Wetransferilla osoitteeseen: kainuunliitto(at)kainuu.fi ja olet mukana kilpailussa.

Kainuun liitto toteuttaa videokilpailun yhteistyössä Kainuun ammattiopiston, Kainuun Sanomien, Kajaanin Nuorkauppakamarin ja Maakunnallisen nuorisovaltuuston kanssa.

Lisätietoja: Heli Pyykkönen
heli.pyykkonen(at)kainuu.fi