29.1.2018 - 11:42

Nuorisolähettiläitä etsitään!

Nuorten ääni maakunnissa
Kansallinen hanke "Nuorten ääni uudessa maakuntahallinnossa" etsii Lähettilästiimiinsä jäseniä myös Kainuusta. Mukaan haetaan nuoria hieman erilaisiin tehtäviin ikäryhmästä riippuen. Olisitko sinä sopiva tehtävään? Kuvaa video ja lähetä se meille 7.2. mennessä!

Hei sinä 19-25 -vuotias nuori!

Oletko luontainen esiintyjä? Viestitkö monipuolisesti somessa? Kiinnostaako yhteiskunnalliset asiat?

Etsimme 19-25 -vuotiaita nuorio Nuorten ääni uudessa maakuntahallinnossa -hankkeen Lähettilästiimiin. Lähettiläät pääsevät kertomaan nuorille mahdollisuuksista vaikuttaa maakuntauudistukseen ja innostamaan heitä mukaan kehittämiseen! Lähettiläät pääsevät myös kohtaamaan päättäjiä ja virkamiehiä ja kertomaan nuorten osallistumisen ja vaikuttamisen tärkeydestä.

Valituille järjestetään koulutusta ja loistava mahdollisuus päästä toiminnan ytimeen. Saat viestintäkoulutusta, kokemusta esiintymisestä ja sisällön tuottamisesta sekä verkostoja ja todistuksen, joka hyödyttää esimerkiksi työnhaussa.

Toimintaan tulisi sitoutua vuoden 2018 ajaksi ja sitä voi tehdä pääosin itselle sopivina ajankohtina (noin 2h/ viikko, toki enemmänkin jos haluaa!). Toiminnan voi suorittaa esimerkiksi osana opiskeluharjoittelua. Varsinaista palkkaa emme valitettavasti pysty maksamaan, mutta hanke korvaa toiminnasta aiheutuvat kulut (matka-, päiväraha- ja muut kulut).

Entäpä sinä, 14-18 -vuotias nuori?

Tykkäätkö sinä esiintyä? Entäpä somettaa? Kerrotko mielelläsi uusista kiinnostavista jutuista tutuille ja tuntemattomille?

Etsimme Lähettilästiimiin myös 14-18 -vuotiaita nuoria. Tiimissä pääsee kertomaan nuorille erilaisista mahdollisuuksista vaikuttaa maakuntauudistukseen ja innostamaan heitä mukaan! Aikaisempaa kokemusta ei tarvitse olla, riittää että olet kiinnostunut ja innostunut aiheesta!

Valituille järjestetään koulutusta ja loistava mahdollisuus päästä toiminnan ytimeen. Saat kokemusta esiintymisestä ja vestinnästä sekä todistuksen, josta varmasti on hyötyä tulevaisuudessa.

Toiminta tapahtuu vuoden 2018 aikana ja sitä voi tehdä pääosin itselle sopivina ajankohtina. Korvaamme toiminnast aiheutuvat kulut (matka-, päiväraha- ja muut kulut).

Miten hakea mukaan?

Tee itsestäsi lyhyt (max. 45 sekuntia) puhelimen kameralla kuvattu esittelyvideo ja lähetä se WhatsApp -viestillä Paula Karppiselle Kainuun liittoon: 044 7100 867.

Kerro videolla kuka olet (nimi ja ikä), mistä tulet (asuinpaikkakunta) ja miksi juuri sinut tulisi valita tiimiin. Lähetä  video keskiviikkoon 7.2.2018 klo 18:00 mennessä.

Valituille järjestämme yhteisiä koulutuksia, joista ensimmäinen pidetään 16.-17.2.2018 Jyväskylässä (SIIRTYY MAHDOLLISESTI MYÖHEMPÄÄN AJANKOHTAAN VANHOJENTANSSIEN VUOKSI).

Lisätietoa hankkeesta

Nuorten ääni uudessa maakuntahallinnossa -hankkeessa kehitetään ratkaisuja ja toimintamalleja, jotta nuoret pääsevät monipuolisesti ja jokaiselle mielekkäällä tavalla osallistumaan ja vaikuttamaan maakuntien toimintaan. Hankkeesta vastaa Nuorten Keski-Suomi ry ja hankietta rahoittaa OKM.

Projektikehittäjä Eeva Mäntylä
eeva.mantyla@nuortenkeskisuomi.fi