24.2.2020 - 13:42

Nuorisofoorumi 21.3.2020 PERUTTU

Nuorisofoorumi 2020
TILAISUUS ON PERUTTU KORONAVIRUSEPIDEMIASTA JOHTUEN! Tänä vuonna Kainuun nuorisofoorumi järjestetään Kajaanissa, Lehtikankaan koululla, lauantaina 21.3.2020. Tapahtuman teemana on nuorten hyvinvointi ja osallisuus. Osallistuminen on ilmaista ja kunnista järjestetään kuljetus tilaisuuteen. Ilmoittautuminen on käynnissä 2.3. klo.18.00 saakka.

Kainuun nuorisofoorumi 2020 järjestetään lauantaina 21.3. 10.00-17.00 Kajaanissa, Lehtikankaan koululla (Rinnekatu 2A). Tilaisuuden teemana on Nuorten hyvinvointi ja osallisuus.

Nuorisofoorumi on kainuulaisille nuorille suunnattu tapahtuma, johon kokoontuvat oppilas- ja opiskelijakunnat, kunnalliset nuorisovaltuustot, maakunnallinen nuorisovaltuusto sekä muita osallisuudesta kiinnostuneita nuoria.

Nuorten lisäksi tapahtumaan saapuu näiden nuorisoryhmien ohjaajat ja nuorisotyön päättäjät. Tapahtumaan ollaan kutsuttu myös kansanedustajia, aluehallinnon edustajia, Kainuun liiton ja kunnallisia päättäjiä. Paikalle odotetaan tulevaksi kaikkiaan 100 nuorta.

Tapahtuman aikaan koulun iso aula toimii meillä ns. keskustorina, jossa tapahtuvat sekä ilmoittautumset, yhteinen ohjelma, ruokailu että eri tahojen ennakkoon sopimat esittelyt. Lisäksi päivän aikana levittäydytään koulun alimpaan kerrokseen ohjelman puitteissa. Tapahtuman ohjelmassa on kilpailuja, työpajoja ja teatteria joiden jälkeen keskustellaan esityksistä.

Nuorisofoorumin 2020 ohjelma

08.00   Yhteistyömarkkinatori valmistuu
09.30    Ilmoittautuminen ja aamukahvit
10.00    Tapahtuman avauspuhe, maakuntahallituksen pj. Timo Korhonen
10.15   Versovapuu, Nuoren tarina
10.45   Yhteistyömarkkinat
12.00   Ruokailu
13.00   Kainuun Ykkösjutut 1-4 ryhmät
14.30   Osallisuustyöpajat
15.45   Tänään koulun jälkeen -teatteriesitys
16.45   Tapahtuman loppusanat
17.00   Linja-autot lähtevät kotia päin

Ilmoittautuminen ja käytännön asiat

• Ohjelma ja ruokailu on maksutonta Kainuun nuorille.
  • Kunnista järjestetään kuljetus nuorisofoorumiin - kysy lisää kuntasi nuorisotyöntekijältä!
  • Jokainen osallistuva nuori on vakuutettu joko kunnan tai Kainuun liiton vakuutuksella
  • Tapahtuma on päihteetön.
  • Tapahtuman ajan paikalla toimii Lehtikankaan oppilaiden pitämä maksuton kahvila

Ilmoittautumislinkin ja lisätietoja löydät osoitteesta http://www.kajaani.fi/fi/palveluopas/nuoriso/loma-aikojen-toiminta-ja-tapahtumat. Ilmoittautuminen päättyy 2.3. klo.18.00.

Järjestäjät

Tapahtuman järjestää Nuorten Kainuu -hanke, jonka tavoitteena on  edistää Kainuulaista nuorisotyötä. Hanketta hallinnoi Kajaanin kaupunki  ja kaikki Kainuun kunnat ovat hankkeessa mukana. Hankkeen rahoittaa Aluehallintovirasto ja Kainuun Liitto.

Nuorisofoorumitapahtuman rahoittaa Kainuun liitto/ Maakunnallinen nuorisovaltuusto (MaNu).

Tapahtuman järjestelyistä on vahvasti vastaamassa Kainuulaiset nuoret. Toivomme teidän kaikkien antavan tapahtumassa oman äänenne ja mielipiteen kuulua.

Tervetuloa!