28.9.2017 - 13:11

NSPA -foorumi ja konferenssi arktisen alueen kehityksestä 9.-10.11.2017 Rovaniemellä

Eurooppa
Lapin liitto järjestää arktiseen yhteistyöhön keskittyvän konferenssin sekä NSPA -foorumin 9.-10.11.2017 Rovaniemellä.

Lapin liitto järjestää arktiseen yhteistyöhön keskittyvän 'DISCOVERING THE ARCTIC FUTURE - AS A PART OF EUROPE' – konferenssin sekä vuotuisen NSPA-foorumin yhdessä Euroopan alueiden komitean, pohjoisten harvaanasuttujen alueiden verkoston (NSPA) sekä älykkään erikoistumisen foorumin (S3-platform) kanssa 9.-10.11.2017 Rovaniemellä.

Tapahtumaan odotetaan yli 200 osallistujaa keskustelemaan Euroopan tulevaisuudesta, alueellisesta kehityksestä, älykkäästä erikoistumisesta, arktisista mahdollisuuksista sekä ennen kaikkea alueiden välisestä yhteistyöstä. NSPA -foorumin lisäksi Lapissa järjestetään Euroopan alueiden komitean kokous sekä älykkään erikoistumisen foorumin korkean tason tapaaminen.

Tapahtumassa keskustellaan siitä, miten pystytään kehittämään Euroopan pohjoisten harvaanasuttujen alueiden välistä yhteistyötä sekä hyödyntämään EU:n tarjoamia rahoitusmahdollisuuksia, jotta alueelliset kehitystavoitteet voidaan saavuttaa. Harvaanasuttujen alueiden kehittämiseen vaikuttavista EU-tason tulevista aloitteista ja rahoitusohjelmista keskustellaan ja valmistellaan NSPA-verkoston kantoja.

Aika: 9.-10.11.2017
Paikka: Rovaniemi