23.4.2014 - 13:46

Made in Kainuu - elinkeinoelämän tapahtuma 4.-5.9.2014

Made in Kainuu - elinkeinoelämän tapahtuma 4.-5.9.2014 päättää Kainuu Helsingissä -teemavuoden. Tapahtumapaikkana on Wanha Satama Katajanokalla.

Elinkeinoelämän tapahtuma on business to business -kutsutapahtumien kokonaisuus, jonka järjestäjinä ovat Kainuun Etu, CEMIS, Woodpolis sekä Kainuun Yrittäjät ja Helsingin Yrittäjät yhteistyössä Kainuun Liiton, Kajaanin ja Kuhmon kaupunkien sekä Helsingin kaupungin kanssa. Tapahtuman tarkoituksena on tuoda Kainuu Helsingissä -tapahtumavuoden ja Made in Kainuun hengessä kainuulaista osaamista tunnetuksi ja luoda puitteet kotimaisten ja kansainvälisten yritysten, asiantuntijoiden ja päättäjien kohtaamisille.

Torstai 4.9. NORDIC DIGITAL BUSINESS SUMMIT 2014

Kainuun Edun järjestämä The Nordic Digital Business Summit 2014 kokoaa yhteen ICT-, datakeskus- ja gamification-toimialojen edustajat ympäri maailman jakamaan tietoa ja verkostoitumaan. Datakeskuksiin keskittynyt vastaava kansainvälinen tapahtuma järjestettiin Kainuussa syksyllä 2012. NDBS-tapahtumassa maailmanluokan puhujat esittelevät uusimpia teknologioita ja toimialojen mahdollisuuksia korostaen datakeskustoimialan ja pelillistymisen merkitystä. Puhujat kertovat, miten kaikenkokoiset yritykset eri liiketoimintasektoreilta voivat digitalisoida toimintaansa saadakseen kilpailuetua. Tapahtuman tarkoituksena on luoda uusia liiketoimintamahdollisuuksia, ja rekisteröityneillä osallistujilla on mahdollisuus verkostoitua luodakseen jotain aivan uutta.

• www.ndbs2014.com

Torstai 4.9. CEMIS-SEMINAARI 2014

CEMIS järjestää jo perinteeksi muodostuneen vuotuisen seminaarinsa yhdessä Nordic Digital Business Summit 2014 -tapahtuman kanssa. Seminaarissa esitellään mittausliiketoimintaa ja uusia mittausratkaisuja hyvinvoinnin, terveyden, urheilun, teollisuuden ja ympäristövalvonnan tarpeisiin. Lisäksi seminaarissa on esillä simulaattoriratkaisuja, joissa yhdistetään virtuaalitodellisuutta ja reaalimaailma.. Seminaariohjelma koostuu CEMIS:n asiantuntijoiden pitämistä mittaus- ja tietotekniikan esityksistä, kansainvälisenä pääpuhujana on itävaltalainen Andreas Weingartner, Seminaari luo osallistujille mahdollisuuden tutustua uusiin tutkimusideoihin ja konsepteihin sekä verkostoitua alan asiantuntijoiden kanssa.

• www.cemis.fi

Perjantai 5.9.

TERVEELLISTÄ KAUPUNKIASUMISTA PUURAKENTAMISEN SEMINAARISSA

Kuhmon Woodpolis kutsuu pääkaupunkiseudun rakennuttajat, ryhmärakennuttajat, rakennusliikkeet, kaavoittajat, suunnittelijat, kiinteistönvälittäjät ja muut puurakentamisesta kiinnostuneet toimijat tutustumaan kainuulaiseen puurakentamisen osaamiseen. Tapahtuman teemana on puurakentamisen terveellisyys otsikolla ”Voiko Kainuun metsistä jalostaa moderneja, terveitä kaupunkiasuntoja?”. Aamupäivän seminaarissa esitellään Woodpoliksen yritysryhmän puurakentamisen ratkaisuja ja mahdollisuuksia tietoiskuilla, ajankohtaisilla asiantuntijaluennoilla ja paneelikeskustelussa. Kuhmon uusi CLT-tehdas on vahvasti esillä. Tapahtuma tarjoaa oivalliset puitteet kainuulaisten alan yritysten ja pääkaupunkiseudun rakennuttajien kohtaamiselle.

• www.woodpolis.fi

Perjantai 5.9.

”KAINUU MEETS HELSINKI” – VERKOSTOITUMISTAPAHTUMA

Kansallisena Yrittäjän päivänä 5.9. yrittäjäjärjestöt ympäri maan tuovat yrittäjyyttä näkyväksi. Osana Helsingin tapahtumapäivää Helsingin Yrittäjät järjestää yhdessä Kainuun Yrittäjien kanssa "Kainuu meets Helsinki" verkostoitumistapahtuman iltapäivällä Wanhassa Satamassa. Tilaisuuteen kutsutaan Helsingin Yrittäjien ja Kainuun Yrittäjien jäsenistöä sekä Helsingin kaupungin päättäjiä ja kainuulaisia päättäjiä verkostoitumaan. Vastaavia kohtaamisia järjestettiin pienempimuotoisina Helsinki Kainuussa 2012 tapahtumavuoden yhteydessä. Päivä päättyy Helsingin kaupungin järjestämään yrittäjien ja päättäjien Yrittäjäpäivän iltagaalaan Helsingin kaupungintalolla.

Elinkeinotapahtuman markkinoinnista ja viestinnästä vastaavat järjestäjät yhteistyössä Made in Kainuun ja Kainuu Helsingissä 2014 tapahtumavuoden kanssa

Made in Kainuu:

• www.madeinkainuu.fi