11.6.2018 - 15:30

Maakuntahallituksen 11.6.2018 päätöksiä

Päätöksenteko
Kainuun maakuntahallitus käsitteli kokouksessaan 11.6.2018 seuraavat asiat:

Kokouksen esityslista ja esittelytekstit löytävät alla olevasta linkistä

Kokousasiat ja päätökset lyhyesti:

·         Kajaanin ammattikorkeakoulun ajankohtaiskatsaus: Merkittiin tiedoksi.

·         Maakuntauudistuksen ajankohtaiskatsaus: Merkittiin tiedoksi.

·         Kainuun maakuntakaavan tarkistaminen 2030 kaavaluonnos: Käydyn keskustelun jälkeen maakuntahallitus hyväksyi maakuntajohtajan ehdotuksen.

·         Kainuun maakuntakaava 2030 kaavayhdistelmän laatiminen: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

·         Erityisjätteiden pienoispolttolaitos: Käydyn keskustelun jälkeen maakuntahallitus päätti siirtää asian jatkovalmisteluun.

·         Maakuntajohtajan ajankohtaiskatsaus: Merkittiin tiedoksi. Lisäksi kohtaan 4 lisättiin maininta Pohjois-Suomen lentoliikenne hankkeesta, jonka hakijana tulee olemaan Kainuun liitto ja kohtaan 5 lisättiin maininta, että Kainuun liikennestrategia on ollut lausunnolla ja konsultti valmistelee vastineita saatuihin lausuntoihin.

·         Kainuun edunajamisen tavoitteet 2018-2019: Käydyn keskustelun jälkeen maakuntahallitus hyväksyi maakuntajohtajan ehdotuksen.

·         Maakuntien välinen yhteistyö liikenneasioissa: Käydyn keskustelun jälkeen maakuntahallitus hyväksyi maakuntajohtajan ehdotuksen.

·         Luminoir Oy:n av-tuotantotukihakemus Cold Courage tv-sarjalle: Käydyn keskustelun jälkeen maakuntahallitus päätti jättää av-tukihakemuksen käsittelemättä.

·         Pro Kainuu –palkinnot: Käydyn keskustelun jälkeen maakuntahallitus päätti hyväksyä maakuntajohtajan ehdotuksen.

·         Kainuun liiton hankintasääntö: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

·         Kainuun liiton edustajan nimeäminen väliaikaiseen valmistelutoimielimeen: Käydyn keskustelun jälkeen maakuntahallitus päätti hyväksyä suunnittelujohtajan ehdotuksen. Maakuntajohtaja Pentti Malinen ilmoitti olevansa esteellinen ja poistui kokouksesta tämän asian käsittelyn ja päätöksenteon ajaksi.

·         Eron myöntäminen Pasi Ahoniemelle maakuntahallituksen jäsenyydestä: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

·         Maakuntahallituksen jäsenen valinta Pasi Ahoniemen tilalle: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

·         Eron myöntäminen Pasi Ahoniemelle Kainuun koulutusasiain neuvottelukunnan jäsenyydestä: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

·         Maakuntahallituksen edustajan valinta Kainuun koulutusasiain neuvottelukuntaan: Käydyn keskustelun jälkeen maakuntahallitus nimesi Kainuun koulutusasiain neuvottelukuntaan Pasi Ahoniemen tilalle varsinaiseksi edustajakseen Maarit Ojavuon ja varaedustajaksi Maarit Rauhalan.

·         Eron myöntäminen Pasi Ahoniemelle Kainuun maakuntauudistuksen ohjausryhmän jäsenyydestä: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

·         Paltamon kunnan edustajan nimeäminen Kainuun maakuntauudistuksen ohjausryhmään: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

·         Pöytäkirjat, viranhaltijapäätökset ja lausunnot: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.