9.12.2016 - 10:59

Maailmalle Euroopan Solidaarisuusjoukkojen kautta?

Euroopan Solidaarisuusjoukot
Perusteilla olevissa Euroopan solidaarisuusjoukoissa on kaksi toisiaan täydentävää toimintamuotoa. Vapaaehtoistyö tarjoaa nuorille tilaisuuden tehdä kokoaikaista vapaaehtoispalvelua 2–12 kuukauden ajan ja ammatillinen toiminta mahdollisuuksia työpaikkaan, harjoittelupaikkaan tai oppisopimuskoulutukseen lukuisilla solidaarisuutta sivuavilla aloilla. Rekisteröinti on avattu nuorille 7.12.2016.

Monet eurooppalaiset nuoret ovat kiinnostuneita vapaaehtoistyöstä hyväntekeväisyyshankkeissa, joille heidän panoksellaan voi myös olla suuri merkitys. Euroopan solidaarisuusjoukot on perustettu yhdistämään tekijöitä ja tarvitsijoita toisiinsa. Ne tarjoavat nuorille mahdollisuuden saada arvokasta kokemusta, kehittää osaamistaan ja osallistua yhteiskunnan toimintaan.

Solidaarisuusjoukkojen toiminta on käynnistymässä vähitellen. Rekisteröintijärjestelmä asiasta kiinnostuneille nuorille avattiin  7. joulukuuta 2016 ja rekisteröintiväline on tarkoitus avata pian myös organisaatioille. Ne voivat sen kautta etsiä sopivia ehdokkaita solidaarisuusjoukkojen tietokantaan rekisteröityneiden nuorten joukosta.

Jos haluat tehdä vapaaehtoistyötä tai saada ammatillista kokemusta vapaaehtoistoiminnasta tai jos organisaatiosi etsii nuoria avuksi solidaarisuustoimintaansa, Euroopan solidaarisuusjoukot voivat olla juuri oikea
vaihtoehto.

Jos kiinnostuit, lue lisää: