20.2.2020 - 15:20

Kysely pohjoisen tietoliikenneyhteyksistä

" "
Oulun yliopiston langattoman tietoliikenteen tutkimusyksikkö (CWC) ja Luulajan teknillinen yliopisto (LTU) ovat aloittaneet yhteisen Interreg Nord -projektin Arktiset 5G testiverkot.

Projektin yhtenä tavoitteena on kerätä esimerkkejä ja kokemuksia siitä, mitä huonot tietoliikenneyhteydet merkitsevät jokapäiväiselle elämälle, opiskelulle, verkon palvelujen käytölle ja liiketoiminnalle. Lisäksi halutaan tietää missä ongelmia esiintyy. Projektin myöhemmässä vaiheessa demonstroidaan joitakin ratkaisuja ja näistä ja muistakin ratkaisumahdollisuuksista kerrotaan yleisölle. Huonoilla tietoliikenneyhteyksillä tarkoitetaan mm. sitä, että voit nähdä, että sinulla on yhteys, mutta sen laatu on niin huono, että et voi käyttää internetiä hyvin.

Tarkoitus on kerätä yllämainittuja kokemuksia ja raportoida tulokset päättäjille. Lisäksi tavoitteena ovat tieteelliset julkaisut. Tuloksia käytetään osoittamaan mitä ongelmia esiintyy maailmassa, jonka pitäisi olla digitaalisesti tasa-arvoinen.

Kysely voidaan täyttää anonyymisti ja tulokset julkaistaan niin, että henkilöä ei voi tunnistaa. Jos vastaaja haluaa, hän voi jättää yhteystietonsa mahdollista myöhempää yhteydenottoa varten. Kerätty data tallennetaan Oulun yliopiston palvelimelle ja dataa käytetään tähän tutkimukseen ja mainittujen tutkimusryhmien työhön. Lisätietoa GDPR-asioista löytyy täältä (http://www.arctic5g.eu/gdpr-43964497  ).

Kysymykset löytyvät ainakin englanniksi, ruotsiksi ja suomeksi. Sekä valitse-kaikki-jotka-sopivat että kirjoita-vastauksesi -tyyppisiä kysymyksiä on mukana. Lopussa voit myös jättää omat kommenttisi. Sinun ei tarvitse vastata kaikkiin kysymyksiin, vaan voit vastata haluamiisi kysymyksiin. Kysely on auki syksyyn 2020 asti.

Kyselyn linkki: https://link.webropolsurveys.com/S/C57555ED25F8BE69