15.11.2018 - 12:45

Kuntoon oikeilla palveluilla (Kopakka) -pilotti alkaa keväällä Kainuussa

Kopakka -pilotti alkaa keväällä Kainuussa
Osana valmistautumista maakunta- ja sote-uudistukseen työ- ja elinkeinoministeriö (TEM) julkisti valtakunnallisesti kasvupalvelupilottien haun. Kainuussa päätettiin suunnitella kasvupalvelupilottia, jossa kehitetään paljon palveluja käyttävien ja tarvitsevien palveluja ja tuetaan haasteellisessa työllistymistilanteessa olevien työllistymistä.

Kainuun kasvupalvelupilotti sai nimekseen Kopakka: kuntoon oikeilla palveluilla koko Kainuussa.

Kasvupalvelupilotin suunnittelussa ovat olleet mukana TE-toimisto, ELY-keskus, Kainuun kunnat, KELA, Kainuun sote ja laaja palveluntuottajien joukko. Kopakka-kasvupalvelupilotissa hyödynnetään laajaa toimijajoukkoa kumppanuussopimusmallilla. Asiakkaille tarpeelliset palvelut tuotetaan kumppanuusverkostossa, jossa ovat mukana jo suunnitteluvaiheessa mukana olleet toimijat. Kokonaisuutta täydennetään ostopalveluilla, jotka liittyvät rinnalla kulkevaan omavalmentajamalliin sekä osaamisen kehittämisen kokonaisuuteen.

Työvoima- ja elinkeinotoimisto (TE-toimisto) palkkaa pilottiin projektikoordinaattorin sekä kaksi asiantuntijaa tekemään käytännön palveluohjausta. TE-toimisto vastaa myös ostopalvelujen hankinnasta. Kopakka aloittaa toimintansa kevään 2019 aikana.

Lisätietoja:
Palvelujohtaja, Kati Kemppainen, 0295 039 053, kati.kemppainen@te-toimisto.fi