20.6.2019 - 13:42

Kostamuksen Business Forum 1.-2.10.2019 loppuunmyyty

Kostamuksen business forum 2019
Kostamuksen kansainvälinen Business Forum järjestetään jo 4. kerran. Odotamme Business Foorumiin noin 150 osallistujaa Suomesta ja Venäjältä, jotka haluavat uusia yhteistyökumppaneita ja keskustella bisnes- ja hankeideoista! TILAISUUS ON MYYTY LOPPUUN.

Vuoden 2019 Kostamuksen Business Forumin teemoja ovat:

• Pohjoisten alueiden logistiikkakysymykset ja kansainvälinen yhteistyö arktisissa investoinneissa
  • Alueen kestävä talouskehitys
  • Vihreät teknologiat ja niiden investointipotentiaali

Kostamuksen kaupunginjohtaja Anna Bendikova kertoo Business Forumissa, minkälaisia etuuksia Kostamuksen kärkikehitysalueella on tarjota yrityksille ja kansainvälisille kumppaneille. Tulethan kuulolle!

Kostamus on yksi Venäjän lukuisista monokaupungeista, joiden talous- ja liike-elämä on pitkään perustunut yhden suuren yrityksen tai toimialan varaan. Helmikuussa 2019 Kostamukselle myönnettiin ns. kärkikehitysalueen status Venäjän Federaatiossa. Kärkikehitysalueille houkutellaan sekä ulkomaisia että kotimaisia investoijia tarjoamalla verohelpotuksia ja muita etuuksia. Erityisen ajankohtaisia investointitarpeita sekä Kostamuksessa että laajemmin Karjalan tasavallassa ja Venäjällä on jätehuollossa ja kierrätykseen liittyvissä ratkaisuissa.

Yksi Business Forumin suomalaisista keynote speakereista on Ilkka Salonen, East Office of Finnish Industries:n toimitusjohtaja. Ilkka Salonen on tehnyt lähes 20 vuoden uran Venäjällä pankkialan johtotehtävissä. Tule kuulemaan, mitä East Office tekee ja minkälainen näkemys Ilkka Salosella on Suomen ja Venäjän välisestä kaupasta tällä hetkellä ja miltä bisnesyhteistyön tulevaisuus näyttää.

Pyöreän pöydän keskusteluissa sinulla on mahdollisuus verkostoitua ja kertoa omista bisnes- tai hankeideoistasi. Forumin kielinä ovat suomi ja venäjä, ja tilaisuudessa on tulkkaus.

Forumin toisena päivänä 2.10. osallistujat pääsevät yritysvierailulle tutustumaan Kostamuksen kaivoskombinaatin Karelskiy Okatyshin tai valinnaisesti AEK Ltd:n toimintaan.

Kostamuksen Business Forum on myyty loppuun - toivotamme kaikki tervetulleiksi taas ensi vuonna!
Kuulemme myös sillä välin mielellämme lisää yhteistyöajatuksista  ja autamme siinä missä voimme!

Kainuun liitto ja Suomi-Venäjä-Seuran Pohjoinen piiri järjestävät ilmoittautuneille bussikuljetuksen Kajaanista Kostamukseen 1.10. aamulla ja takaisin 2.10. aamupäivällä. Bussi lähtee Kajaanista Kostamukseen klo 7:00, osoitteesta Kauppakatu 1. Ilmoittautuneille lähetetään matkakirje, mistä löytyvät kaikki käytännön tiedot.

Vastuullinen matkanjärjestäjä on Tilausmatkat Oy. Tilausmatkojen matkaehdot löytyvät täältä: https://www.tilausmatkat.info/matkat/matkaehdot.html