13.5.2019 - 11:57

Kasvun karavaani pidettiin to 16.5. klo 14-18 Kajaanin BioRexissä, esitykset ladattavissa

" "
Kajaanissa järjestetään torstaina 16.5. Kasvun karavaani tapahtuma yhteistyössä Kainuun liiton / Europa Direct Kainuun ja Komission Suomen-edustuston ja EU-parlamentin Suomen-toimiston kanssa. Tilaisuuden yleisöohjelma on liitteenä (Rahoitusinfo klo 14.15-16 ja kansalaiskeskustelu klo 16.30-18.00).

Rahoitusinfon esitykset ovat ladattavissa seuraavista linkeistä:

• talouspoliittinen neuvonantaja Vesa-Pekka Poutanen, EU:n komission Suomen-edustusto
    PDF iconkomissio_-_v-p.poutanen.pdf

• rahoituspäällikkö Jenni Timonen, Finnvera
  • asiakkuuspäällikkö Niina Marjomaa, Kainuun Osuuspankki

------------------------------------------------------------------------------------------

Tilaisuudessa esiintyvät ja keskustelevat EU:n komission Suomen-edustuston vuoden alussa aloittanut uusi päällikkö Antti Peltomäki, talouspoliittinen neuvonantaja Vesa-Pekka Poutanen komissiosta, rehtori Matti Saren Kajaanin ammattikorkeakoulusta, maakuntajohtaja Pentti Malinen Kainuun liitosta, ja Finnveran, Nordean ja Osuuspankin edustajat.

Tilaisuuden ohjelma on liitteenä sekä alla.

Tilaisuus on kaikille avoin ja siihen ei tarvitse ennakkoilmoittatumista.

Tervetuloa kuulemaan rahoitusinfoa ja osallistumaan kansalaiskeskusteluun EU:n tulevaisuudesta ja tulevista parlamenttivaaleista! Toivomme runsasta osanottoa, tietoa voi välittää eteenpäin omissa verkostoissanne!

Rahoitusinfon ja kansalaiskeskustelun ohjelma

Rahoitusinfo - tule kuulemaan Eurooppalaisten rahoitusinstrumenttien tarjoamista mahdollisuuksista suomalaisille yrityksille.

Tilaisuudessa kuullaan Euroopan komission näkemyksiä Euroopan investointiohjelmasta ja sen keinoista tukea suomalaista elinkeinoelämää sekä tarkastellaan lähemmin Suomessa pankkien käyttämiä EU:n takausjärjestelyjä. Lisäksi tilaisuudessa kuullaan Finnveran mahdollisuuksista tukea suomalaisia yrityksiä sekä eurooppalaisen rahoituksen hyödyntämistä.

Kahvitarjoilu klo 13.45-14.15

klo 14.15-16.00 Eurooppalaisten rahoitusvälineiden hyödyntäminen yritysten ja hankkeiden rahoituksessa

• Avaus, maakuntajohtaja Pentti Malinen, Kainuun liitto
  • Euroopan investointiohjelma ja sen painopistealueet, talouspoliittinen neuvonantaja Vesa-Pekka Poutanen, Euroopan komissio
  • Finnveran rooli eurooppalaisen rahoituksen tukemisessa, rahoituspäällikkö Jenni Timonen, Finnvera
  • Välittäjäorganisaatioiden näkökulmia EU–rahoitukseen, asiakkuuspäällikkö Niina Marjomaa, Osuuspankki ja Relationship Manager Ari Pekka Häyrynen, Nordea

Kansalaiskeskustelu

Kansalaiskeskustelu tarjoaa näkökulmia tuleviin Euroopan parlamenttivaaleihin ja EU:n tulevaisuuteen. Edessä ovat EU-vaalit, jossa valitaan uusi parlamentti käsittelemään lähitulevaisuuden suuria kysymyksiä. Mihin suuntaan Euroopan unioni on kehittymässä? Mitkä ovat sen suurimmat haasteet? Miten parlamentin voimasuhteet ovat muuttumassa? Nouseeko äänestysaktivisuus tällä kertaa? Yleisötilaisuuden juontaa viestintäpäällikkö Eeva Mäntymäki.

Kahvitarjoilu klo 16.00-16.30

klo 16.30-18.00 Kansalaiskeskustelu – teemana EP-vaalit ja EU:n tulevaisuus

• Komission Suomen-edustuston päällikkö Antti Peltomäki
  • yrittäjä, maakuntavaltuutettu Marisanna Jarva (kesk)