16.10.2017 - 16:55

Kainuun valmistelutehtävät tulevat hakuun nyt

Kainuun sote- ja maakuntauudistus tiedotekuva Kajaanin kartta
Kainuun sote- ja maakuntavalmistelun valmistelutehtävät tulevat hakuun tällä viikolla. Valmistelutehtävät avataan Kuntarekryn kautta sisäiseen hakuun muutosorganisaatioissa.

Tässä vaiheessa avataan neljä kokoaikaista tehtävää: lakimies, henkilöstösuunnittelija, liikennesuunnittelija ja viestintäassistentti. Lisäksi sisäiseen hakuun laitetaan kuusi osa-aikaista vastuuvalmistelijan tehtävää: työ- ja elinkeinopalvelujen, kehittämis- ja suunnittelutoiminnon, maataloustuotannon ja maaseudun kehittämisen ja ympäristöterveydenhuollon, maan- ja vedenkäytön sekä liikenteen, soten järjestämistehtävän ja soten tuottamistehtävän vastuuvalmistelijat.

Tehtävät täytetään tässä vaiheessa 31.5.2018 saakka.

Väliaikainen valmistelutoimielin linjasi maanantaina 16. lokakuuta, että valmistelutehtäviin valittavat työntekijät pysyvät oman perusorganisaationsa palveluksessa. Hallinnollisena esimiehenä toimii edelleen oma esimies. Palkka määräytyy alan työehtosopimuksen mukaan.

Työryhmien toimeksiannot

Väliaikainen valmistelutoimielin valmisteli myös työryhmien toimeksiantoja. Perusteilla on yhteensä 12 työryhmää: hallintotyöryhmä, taloustyöryhmä, toimitilatyöryhmä, henkilöstötyöryhmä, tietohallintotyöryhmä, kehittämis- ja suunnittelutyöryhmä, soten järjestämistyöryhmä, soten tuottamistyöryhmä, varautumisen työryhmä, työvoima- ja elinkeinopalvelutyöryhmä, maataloustuotannon ja ympäristöterveydenhuollon työryhmä sekä maan- ja vedenkäytön sekä liikenteen työryhmä.