8.1.2020 - 18:10

Kainuun uusi sairaala avautuu potilaskäyttöön 22. tammikuuta

" "
Kainuun keskussairaalan uuden päärakennuksen ensimmäinen vaihe on avautumassa potilaskäyttöön tammikuun aikana. Uusi aluekartta on tämän tiedotteen liitteenä.

Ensimmäisenä uusissa tiloissa aloittavat päivystys-, leikkaus-, synnytys- ja teho-osaston toiminnat keskiviikosta 22.1. alkaen, jonka jälkeen kiireellisen hoidon potilaita ei vastaanoteta vanhassa sairaalassa. Katso tarkempi käyttöönoton aikataulu tästä.

Uuteen päivystykseen saavutaan sairaala-alueen länsireunalta eli Vimpelinlaakson puolelta ovesta F2. Synnytykset, laboratorio- tai kuvantamistutkimukset, vastaanotot tai muu kiireetön asiointi tapahtuu pääovesta F1 sairaala-alueen eteläpuolelta.

Ajoliikenne sairaalaan on edelleen mahdollista sekä Sotkamontien että Opintien liittymistä. Asiakaspysäköinnit ovat 20.1. alkaen uuden pääoven eli Palokankaan puolella sekä nykyisellä Sotkamontien suuntaisella pysäköintialueella.

Asiakastiedotteet kotitalouksiin sekä verkkotiedotus

Lisätietoja uuden sairaalan palveluista tarjotaan laajalla ilmaisjakelulla paikallislehtien liitteenä 10. tammikuuta. Lehteä on saatavilla myös Kainuun soten terveysasemilta ja keskussairaalasta.

Uuden sairaalan käyttöönotto voi alkuvaiheessa aiheuttaa ennakoimattomia viiveitä tai muutoksia, joihin asiakkaiden on syytä varata tavallista enemmän aikaa. Keskussairaalassa asioivia pyydetään huomioimaan käyttöönottoon liittyvät järjestelyt sekä palveluiden sijainnit tarkastamalla ajantasaiset tiedot verkkosivuilta  .

Avajaistapahtumat

Uutta sairaalaa juhlistetaan monin eri tavoin tammikuun kolmannella viikolla. Tiedotusvälineille sairaalaa esitellään torstaina 16.1. ja avajaisjuhlia kutsuvieraille vietetään perjantaina 17.1. Avajaisjuhlat lähetetään myös live-lähetyksenä osoitteessa facebook.com/kainuunsote klo 12.30 alkaen.

Yleisöllä on myös mahdollisuus tutustua sairaalan tiloihin viikonloppuna 18.- 19.1. Tapahtuman osallistujamäärä on rajoitettu, ja esittelykierroksille voi osallistua ainoastaan ilmoittautumalla ennakkoon osoitteessa sote.kainuu.fi/avajaiset. Uuden sairaalan pääaulan kahvio palvelee vieraita viikonlopun tapahtuman ajan.