5.11.2018 - 17:50

Kainuun tukipalveluihin liittyvät selvitykset valmiiksi piakkoin

Kainuun valmistelu jatkuu suunnitelmien mukaan
Kainuussa on parhaillaan käynnissä selvitykset maakunnan ICT-palveluista sekä talous- ja henkilöstöhallinnosta. Niissä tarkastellaan ylimaakunnallisia vaihtoehtoja ICT-palvelujen tuottamisessa. Tulokset valmistuvat joulukuussa.

Kainuun kunnat kertovat tämän hetken tiedon mukaan yhteisen kantansa ateria- ja puhtaanapitopalvelujen järjestämiseen lähiaikoina. Tukipalvelujen järjestämisestä jatketaan keskustelua myös yhteistoiminnassa henkilöstöjärjestöjen kanssa.

Erikoissairaanhoidon osuuskunta keskustelutti ohjausryhmää

Ohjausryhmä keskusteli aktiivisesti Pohjois-Suomen erikoissairaanhoitoon kaavaillusta yhteisestä osuuskunnasta, jonka suunnitelmat ovat vielä alkuvaiheessa. Ohjausryhmän vahva kanta on, että Kainuun pitää olla mukana yhteisessä ratkaisussa, jotta Kainuussa voidaan säilyttää keskussairaalan palvelut.

Strategiaan ilmastonmuutos mahdollisuutena?

Uuden maakunnan strategiatyön käsittelyn yhteydessä ohjausryhmässä nostettiin esille tarve huomioida ilmastonmuutos Kainuun mahdollisuutena ja Kainuun tulevan brändin elementtinä niin, että Kainuu voisi profiloitua jopa hiilineutraalina maakuntana. Mahdollisuuksina nähdään muun muassa Kainuun olemassa oleva cleantech-osaaminen ja puurakentamisen kehittäminen.

Kopakka-pilotti aloittaa vaikeasti työllistyvien henkilöiden tuen

TE-toimiston ja Kainuun soten yhteistyönä toteuttamaan Kopakka-hankkeeseen palkataan Kainuuseen kaksi henkilöä. Hankkeen käytännön työ käynnistyy vuoden 2019 alussa. Hankkeessa pyritään tukemaan asiakkaita muun muassa niin sanotun rinnallakulkemisella, eli asiakkaat voivat saada tukea muun muassa asiointikäynteihin.

Lisätiedot:
Valmistelujohtaja Jaana Korhonen 044 591 9472