15.5.2018 - 14:00

Kainuun tapahtumat keskitetään yhteen tapahtumakalenteriin

Menoinfo
Kainuun liitto ja Kainuun kunnat siirtyvät käyttämään yhtä yhteistä, Kainuun Sanomien käytössä jo pitkään ollutta Menoinfo-tapahtumakalenteria. Jatkossa Menoinfoon pääsee siis myös Kainuun liiton ja kuntien verkkosivuilta. Osa sähköisen kalenterin tapahtumista nousee myös paikallisten painettujen lehtien Menot-palstoille.

Tapahtumien järjestäjät ilmoittavat itse omat tapahtumansa Menoinfoon. Tiedot voi ilmoittaa Menoinfossa olevalla helppokäyttöisellä verkkolomakkeella. Tapahtumia usein järjestävät voivat pyytää Kainuun Sanomilta omat tunnukset, joilla tietojen julkaiseminen ja muokkaaminen sujuu viiveittä. Kalenteriin voi ilmoittaa Kainuussa sijaitsevan tapahtuman, jonka järjestelyissä on itse mukana.

Kainuun Sanomat, Kainuun kunnat ja Kainuun liitto vastaavat Menoinfon kustannuksista, joten tapahtumien ilmoittajille ja lukijoille palvelu on maksuton.

Menoinfo toimii hyvin myös mobiililaitteissa. Siinä on kattava haku. Hakea voi vapaalla tekstillä tai ajan, paikan, aiheen tai muiden hakuehtojen mukaan. Haun jälkeen avautuvasta listauksesta saa tapahtumaa klikkaamalla näkyville tarkemmat tiedot.

Menoinfon kautta kaikki sinne ilmoitetut tapahtumat julkaistaan Kainuun kuntien, Kainuun Sanomien ja Kainuun liiton sekä tilattavien paikallislehtien Ylä-Kainuun, Kuhmolaisen ja Sotkamo-lehden verkkosivuilla. Tiedot näkyvät myös valtakunnallisessa tapahtumahaussa. Tapahtumatietoja julkaistaan myös painetussa Koti-Kajaanissa ja Kainuun Sanomissa.

Menoinfon omistaa ja sitä kehittää Mediatalo Keskisuomalainen.

Kevät ja alkukesä 2018 ovat siirtymävaihetta, jonka aikana tapahtumia löytyy sekä Menoinfosta että kesän aikana suljettavasta Kainuun tapahtumakalenterista.

Linkkejä ja näkymiä Menoinfoon:

Kainuun liiton Tutustu Kainuuseen -sivut:

Kainuun Sanomat: http://kainari.menoinfo.fi/
Kuhmon kaupunki: https://www.kuhmo.fi/tapahtumat/

Kevään aikana kaikki Kainuun kunnat julkaisevat Menoinfosta sivuillaan version, jossa oletuksena näkyvät oman kunnan alueella olevat tapahtumat kuten Kuhmon verkkosivuilla. Hakujen avulla näkee Kainuun ja Suomen tapahtumat.

*******************************

Artikkelin kuva on 17.6.2017 olleista Hossan kansallispuiston avajaisista, jossa mieskuoro Huutajat esiintyi metsässä.