18.12.2017 - 16:41

Kainuun maakuntavaltuusto kokoontui 18.12.2017

Päätöksenteko
Kokousasiat ja päätökset lyhyesti:

· Eron myöntäminen Antti Komulaiselle tarkastuslautakunnan varajäsenyydestä: (Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti)

· Tarkastuslautakunnan vaalit: (Käydyn keskustelun kuluessa Ilmo Komulainen ehdotti, että Ilmo Komulaisen varajäseneksi tarkastuslautakuntaan Antti Komulaisen tilalle valitaan Hannu Korhonen. Maakuntavaltuusto hyväksyi Ilmo Komulaisen ehdotuksen yksimielisesti.)

· Sidonnaisuuksien ilmoittaminen: (Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti)

· Talous- ja toimintasuunnitelma 2018-2019 ja talousarvio 2018: (Käydyn keskustelun kuluessa vasemmistoliiton Kainuun maakuntavaltuustoryhmä ehdotti, että talous- ja toimintasuunnitelmaan 2018-2019 lisätään sivulle 8, kohdan 3.3 loppuun uusi otsikko: Kainuun maakunnallinen vanhusneuvosto ja teksti: Päivitetään Iän iloin Kainuu 2030 –strategia ja selvitetään maakunnallisen vanhusneuvoston perustaminen.

Maakuntavaltuuston hyväksyi vasemmistoliiton Kainuun maakuntavaltuustoryhmän ehdotuksen yksimielisesti sekä lisäksi maakuntajohtajan ehdotuksen, että edellä mainittu strategia toteutetaan maakuntastrategian yhteydessä. Maakuntavaltuusto hyväksyi talous- ja toimintasuunnitelman 2018-2019 ja talousarvion 2018 edellä mainitulla Kainuun maakuntavaltuustoryhmän ehdotuksella lisättynä ja päätti lisäksi, että maakuntahallituksen tulee pyrkiä vähintään nollatulokseen.

Kainuu-ohjelma:

· Kainuu-ohjelman 2018-2021 hyväksyminen: Käydyn keskustelun kuluessa Kainuun Vihreiden maakuntavaltuustoryhmä ehdotti, että Kainuu-ohjelmaan tehdään liitteessä olevat  lisäykset:

Käydyn keskustelun ja äänestysten jälkeen maakuntavaltuusto hyväksyi Kainuu-ohjelman 2018-2021 ja sen ympäristöselostuksen.

Kokouksen esityslista ja esittelytekstit

Linkki esityslistaan: