8.11.2018 - 15:05

Kainuun maakuntavalmistelu jatkuu keskeytyksettä

Kainuun maakunta- ja sote- valmistelujohtaja Jaana Korhonen on valittu Kainuu ELY-keskuksen ylijohtajaksi. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 1.1.2019.

Nykyisestä tehtävästään virkavapaalla oleva Korhonen ei tämän vuoksi voi jatkaa maakunta- ja sote-uudistuksen valmistelujohtajana vuoden vaihteen jälkeen.

Kainuun poliittisen ohjausryhmän puheenjohtaja Timo Korhonen toteaa, että Jaana Korhosen jääminen pois valmistelujohtajan tehtävästä on kieltämättä harmillista. ”Jaana on tehnyt erinomaista työtä. Onneksi hän Kainuun ELY-keskuksen ylijohtajana kuitenkin jatkaa tiiviisti mukana valmistelussa.” Korhosen mukaan väliaikainen valmistelutoimielin (VATE) ja ohjausryhmä arvioivat nyt kokonaistilanteen. Uusi valmistelujohtaja valitaan Jaana Korhosen virkavapaan aikana eli vielä tänä vuonna niin, että valmistelu jatkuu vuodenvaihteen yli keskeytymättä.

Väliaikaisen valmistelutoimielimen puheenjohtaja Pentti Malinen toteaa, että Kainuun maakunta- ja sote-uudistuksen valmistelu on Jaana Korhosen johdolla toiminut hyvin yli 20-henkisen valmisteluorganisaation ja työryhmien yhteistyönä. ”Olemme juuri valmistelemassa ensi vuoden toimintasuunnitelmia. Valmistelujohtajan ja koko valmisteluorganisaation rooli vahvistuu heti, kun maakuntauudistuksen voimaanpanolaki astuu voimaan. Sitä ennen ehdimme tehdä tarvittavat henkilövalinnat ja tehdä lopullisiin aikatauluihin sidotut toimintasuunnitelmat”, sanoo Malinen.

Lisätietoja:
Ohjausryhmän puheenjohtaja Timo Korhonen 050 512 2238, timo.v.korhonen@eduskunta.fi
Väliaikaisen valmistelutoimielimen puheenjohtaja Pentti Malinen 044 797 0197, pentti.malinen@kainuu.fi