3.8.2015 - 15:04

Kainuun maakuntajuhla Hyrynsalmella 14.8.

Tämän vuoden teemana ovat nuoret ja tulevaisuus.

Kainuun maakuntajuhlaa vietetään perinteisesti (jo 17. kerran) Kainuun maakuntakukan Kanervan päivänä, 14. elokuuta. Juhla kiertää kaikissa Kainuun kunnissa, tänä vuonna vuorossa on Hyrynsalmi.

Juhlassa jaetaan Pro Kainuu -palkinnot merkittävästi omaa alaansa Kainuussa edistäneille kulttuurin, elinkeinoelämän tai muun yhteiskuntaelämän vaikuttajille.

Juhlapuhujaksi saamme Kainuun oman kansanedustajan Marisanna Jarvan.

Maakuntajuhlan ohjelmassa nähdään ja kuullaan paikkakuntalaista osaamista, mm. kainuulaistaustainen illusionisti Henri Kemppainen esittää silmänkääntötemppujaan ja nuori viulusti Nea Toivonen viihdyttää musiikkiesityksellään.

Juhlan toisella tunnilla on laulaja-lauluntekijä Anssi Kelan soolokonsertti.

Konsertin sijaan voi vaihtoehtoisesti tutustua Hallan Ukon elämäntyöhön kertovaan näyttelyyn Hyrynsalmen Vanhalla Asemalla tai katsella Hyrynsalmen historiakuvista koostetun diaesityksen kunnantalolla. Koulun aulassa on esillä mm. nuorten paikkakuntalaisten taitajien tekemiä ja palkittuja puukkoja.

Maksuton tapahtuma kaikille kainuulaisille

Hyrynsalmella järjestettävä juhla on maksuton ja kaikille avoin. Sinne voi tulla ilman erillistä pääsylippua. Kahvitarjoilu on kello 18 - 19 Hyrynsalmen yhtenäiskoulun ruokalassa. Varsinainen juhla alkaa koulun juhlasalissa kello 19 ja kestää konsertin kanssa noin kaksi tuntia. Paluukyydit kuntiin lähtevät heti juhlan jälkeen, n. klo 21.

Maakuntajuhlaan järjestetään maksuton kuljetus kaikista Kainuun kunnista. Linja-autoliput ovat jaossa 27.7.-7.8. välisenä aikana Kajaani Infossa, Otanmäen kirjastossa sekä kuntien pääkirjastoissa.

Maakuntajuhla on seurattavissa myös suorana verkkolähetyksenä.

Lisätietoa juhlasta:

http://www.kainuunliitto.fi/maakuntajuhla  ja

johdon assistentti Salli Mikkoselta, salli.mikkonen@kainuu.fi, puh. 044 7100 872