1.2.2017 - 10:37

Kainuu verkossa -sivu on uudistunut

Kainuu verkossa tiedotekuva
Kainuu-verkossa sivu osoitteessa www.kainuu.fi on uudistunut. Sivu on aloitussivu, jolle on koottu linkkeinä Kainuun kuntien, kuntayhtymien ja kuntien yhdessä omistamien yhtiöiden palvelut. Mukana ovat myös yhteisöt, jotka ovat osa uutta Kainuun maakuntaa vuodesta 2019 alkaen. Sivu on jaettu kolmeen osaan.

Ensimmäinen osa

Ensimmäisessä osassa ovat linkit Kainuun maakuntauudistuksen, Kainuun soten ja Kainuun liiton pääsivuille, tärkeimmille alasivuille ja palveluihin. Ensimmäisestä osasta löytyvät myös uuteen maakuntaan liittyvien yhteisöjen sivujen linkit. Alasivuja ja palveluja ovat esimerkiksi Kainuun uuden sairaalan sivut (Kainua), Omasote, koko Kainuusta kertovat Tutustu Kainuuseen -sivut, Kainuun liiton sivujen kieliversiot englanniksi ja venäjäksi, Kainuun tapahtumakalenteri, Kainuun ulkoilukartta ja Suomi 100 Kainuussa - sivut.

Muita kunnallisia palveluja ovat Kainuun pelastuslaitos, Kainuun jätehuollon kuntayhtymä Ekokymppi ja Kainuun Etu Oy. Uuteen Kainuun maakuntaan 2019 liittyviä yhteisöjä linkkisivuilla edustavat Kainuun ELY-keskus, Kainuun TE-toimisto sekä Pohjois-Suomen aluehallintovirasto.

Toinen osa

Sivun toisessa osassa on tilaa Kainuuta koskeville uutisille ja ajankohtaisten asioiden esiin nostamiselle. Uutiset eivät ole päivittäisuutisia, vaan pitempikestoisia asiakokonaisuuksia. Tällä hetkellä esille on nostettu muun muassa Uusi sairaala, Hossa ja Kainuun biotuotetehdas.

Kolmas osa

Sivun kolmannessa osassa on linkit Kainuun kuntiin.

Kainuu verkossa – sivun on toteuttanut Exove Oy, ja sisällön ylläpidosta vastaavat Kainuun liitto, Kainuun sote ja sivulla mukana olevat yhteisöt.

Lisätietoja www.kainuu.fi

Tiedotekuva talvi Kainuun sote- ja maakuntauudistus
17.3.2017
Kainuun sote- ja maakuntauudistuksen valmisteluun kuuluvat kuntakohtaiset muutosinfot käynnistyvät keskiviikkona 22.3. Suomussalmella. Kevään aikana...