7.9.2017 - 13:26

Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen aluekierros 2017

Alueuudistus
Sosiaali- ja terveysministeriö yhdessä opetus- ja kulttuuriministeriön, työ- ja elinkeinoministeriön sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen, Kuntaliiton, Työterveyslaitoksen, SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry:n, maakuntien, kuntien, aluehallintovirastojen ja järjestöjen kanssa järjestävät alueellisia tilaisuuksia hyvinvoinnin ja terveyden edistämisestä. Kainuun tilaisuus on Kajaanissa 27.9.

Tervetuloa osallistumaan Kajaanissa  järjestettävään hyvinvoinnin, terveyden sekä työ- ja toimintakyvyn edistämisen alueelliseen tilaisuuteen. Kaikille avoin tilaisuus järjestetään sote- ja maakuntauudistuksen toimeenpanon tueksi.

Aluekierroksen tavoitteena on tukea kuntien ja maakuntien monialaista valmistelutyötä tunnistamalla alueen vahvuuksia ja kehittämiskohteita sekä verkostoimalla kuntia, maakuntia ja järjestöjä hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen toteuttamisessa ja työterveyshuollon järjestämisessä osana uudistusta.

Tavoite

Tukea kuntien ja maakuntien monialaista valmistelutyötä, yhteisen tahtotilan muodostamista ja yhteistyötä. Tilaisuuksissa tunnistetaan vahvuuksia ja kehittämiskohteita, eri väestöryhmien tarpeita sekä verkostoidaan kuntia, maakuntia ja järjestöjä hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen toteuttamisessa osana sote- ja maakuntauudistusta.

Kohderyhmä

Sote- ja alueuudistuksen valmistelijat, kuntien, maakuntien ja järjestöjen edustajat, hyvinvointiryhmien jäsenet, eri alojen ammattilaiset, eri väestöryhmien edustajat mukaan lukien eri kieli- ja kulttuuriryhmien edustajat, kuntapäättäjät, oppilaitosten ja seurakuntien edustajat, nuoriso-, vanhus- ja vammaisneuvostot, sekä muut hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen aiheesta kiinnostuneet.

Tarkemmat tiedot tilaisuuden tavoitteista, ohjelmasta, työpajoista ja ilmoittautumisesta ovat alla olevassa ohjelmassa. Huomioithan että ilmoittautuminen päättyy 18.9.2017.