27.9.2018 - 12:36

Harjoittelijaksi Itä- ja Pohjois-Suomen EU-toimistoon Brysseliin kevätkaudelle?

EU Office in Brussels by Pentti Malinen
Itä- ja Pohjois-Suomen EU-toimistossa on tarjolla kaksi harjoittelupaikkaa yliopistoissa tai ammattikorkeakouluissa opiskeleville kuudeksi kuukaudeksi alkaen tammikuusta 2019 ja jatkuen kesäkuun loppuun saakka. Hakuaika päättyy 18.10.2018.

Hakuaika päättyy 18.10.2018.

Itä- ja Pohjois-Suomen EU-toimisto

Itä- ja Pohjois-Suomen EU-toimisto on Etelä-Savon maakuntaliiton, Kainuun liiton, Keski-Pohjanmaan liiton, Lapin liiton, Pohjois-Karjalan maakuntaliiton, Pohjois-Pohjanmaan liiton ja Pohjois-Savon liiton edunvalvontatoimisto Brysselissä. Sen tehtäviin kuuluu Itä- ja Pohjois-Suomen maakuntien edunvalvonta, hanketoiminnan tuki sekä tiedottaminen.

Hakijalta edellytettävät ominaisuudet

Harjoittelijoilta edellytetään Itä- ja Pohjois-Suomen aluetuntemusta, hyviä viestintävalmiuksia sekä vahvaa englannin kielen suullista ja kirjallista taitoa. Eduksi katsotaan myös muiden kielten, erityisesti ranskan, osaaminen. Kiinnostus Euroopan unionia ja kansainvälisiä kysymyksiä sekä alueellista kehittämistä kohtaan on tärkeää. EU-toimisto etsii kahta motivoitunutta ja oma-aloitteista harjoittelijaa, jotka ovat kiinnostuneita työskentelemään kansainvälisessä ympäristössä.

Harjoittelijan tehtävät

Harjoittelijan työnkuvaan kuuluvat mm. seuraavat tehtävät:
  • seminaarien ja vierailujen järjestäminen
  • toimiston viestintätoiminnoissa avustaminen
  • EU-politiikan ja EU-rahoitusohjelmien seuraaminen
  • hanketoiminnan edistämisessä avustaminen
  • yhteydenpito muihin aluetoimistoihin
  • toimiston hallinnolliset tehtävät
  • muut harjoittelijan kanssa sovittavat tehtävät

Palkkaus:

Harjoittelijoille maksetaan 1189€/kk suuruinen palkka. Oppilaitoksen tai muun tahon myöntämää harjoittelutukea ei edellytetä.

Hakuaika:

Englanninkieliset hakemus ja ansioluettelo on jätettävä sähköpostitse osoitteeseen info@eastnorth.fi viimeistään 18.10.2018. Viestin otsikkoon tulee kirjoittaa ”Harjoittelupaikkahakemus” ja oma nimi.

Lisätietoja:

Janne Uusivirta