19.6.2017 - 10:04

Haku Europe Direct -tiedotuspisteiden tehtävien hoitamiseksi

Europe Direct Kainuu logo
Europe Direct Kainuu on yksi Europe Direct –tiedotuspisteistä. Nykyinen toimikausi päättyy kaikkien noin 500 tiedotuspisteen osalta, siis myös Kainuussa. Euroopan komissio hakee yhteistyökumppaneita hoitamaan tehtäviä seuraavalla toimikaudelle vuosille 2018-2020.

Euroopan komissio hakee yhteistyökumppaneita hoitamaan Europe Direct -tiedotuspisteiden tehtäviä. Tällaisia tiedotuspisteitä toimii EU-maissa lähes 500. EU:n laajuisen tiedotusverkoston tarkoituksena on palvella kansalaisia EU-asioissa heidän lähellään ja osallistua EU-kysymyksiä koskevaan viestintään. Tiedotuspisteet vastaavat päivittäin EU-aiheisiin kyselyihin, osallistuvat erilaisiin tiedotuskampanjoihin ja järjestävät EU-aiheisia tapahtumia.

Tällä hetkellä toimivien tiedotuspisteiden sopimuskausi päättyy vuoden 2017 lopussa. Tämä koskee myös Suomessa toimivia pisteitä. Tästä syystä Euroopan komission Suomen-edustusto käynnistää nyt hakukierroksen Europe Direct -tiedotusverkoston muodostamiseksi Suomeen vuosille 2018–2020.

Haku on avoin kaikille organisaatioille, jotka katsovat EU-tiedotusasioiden täydentävän omaa toimintakenttäänsä. EU:n komission myöntämä tuki tiedotuspisteille vaihtelee valittavien tehtävien mukaan 24 000 – 30 000 euron välillä vuodessa.

Hakemusten jättämisen määräaika on 7.8.2017 ja päätöksiä uusista Europe Direct –tiedotuspisteistä odotetaan syksyllä.