31.1.2019 - 14:32

Discover Barents -valokuvakilpailu "Barentsin Nuoret" avautunut

Discover Barents 2019
Discover Barents valokuvauskilpailun 2019 teemana on "Barentsin Nuoret". Kilpailuaika on 1.2.2019- 30.4.2019 ja kilpailusta on mahdollisuus voittaa 1000 euroa.

Tänään on julkistettu kaikille valokuvauksesta kiinnostuneille avoin Barentsin alueen valokuvauskilpailu. Kilpailun päätavoitteena on rajat ylittävän yhteistyön kehittäminen ja vahvistaminen Barentsin alueella mutta myös Barentsin yhteistyöalueen markkinointi ja sen tunnettuuden lisääminen.

Barentsin alueen valokuvauskilpailu järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2017 Kainuun (Suomi) toimiessa Barentsin alueneuvoston puheenjohtajana. Ensimmäisen valokuvauskilpailun teemana oli luonto, ja kilpailu oli erittäin suosittu. Barentsin alueneuvoston puheenjohtaja vuosina 2017 - 2019, Finnmarkin lääni Norjasta, jatkaa kilpailuperinnettä vuonna 2019 ja toivoo, että myös tulevat puheenjohtaja-alueet järjestäisivät kukin vuorollaan vastaavan kilpailun, siis säännöllisesti joka toinen vuosi.

Säännöt

Valokuvauskilpailun teema vuonna 2019 on ”Barentsin nuoret”. Kilpailu on kaikille avoin, ja siihen voi osallistua nuoriso-teemaan liittyvillä kuvilla, jotka on otettu Barentsin alueella. Huomaathan, että kuvattavalta tulee aina olla suostumus. Toivomme saavamme kilpailun kautta korkealaatuisia valokuvia, jotka sekä kuvaavat Barentsin nuorisoa että sopivat ainutlaatuisen yhteistyöalueemme markkinoimiseen.

Kilpailun säännöt ja lisätietoa: www.discoverbarents.com
Kilpailuaika on 1.2.2019- 30.4.2019.

Kansainvälinen tuomaristo valitsee voittajat toukokuun aikana.  Kilpailun voittajat julkaistaan sekä www.discoverbarents.com että www.barentscooperation.org -verkkosivuilla viimeistään 1.6.2019. Voittajiin otetaan yhteyttä myös henkilökohtaisesti, mikäli yhteystiedot on annettu.

Palkinnot

Kilpailussa jaetaan seuraavat palkinnot:

1. palkinto 1 000 euroa
2. palkinto 750 euroa
3. palkinto 500 euroa

Tuomariston valitsemien kolmen valokuvan lisäksi myös yleisö voi tykätä ja äänestää suosikkiaan kilpailun nettisivulla www.discoverbarents.com. Yleisöäänestys, jonka voittaja saa kunniamaininnan ja julkistetaan myös verkossa, päättyy samaan aikaan kuin varsinainen valokuvauskilpailu, eli 30.4.2019. Valokuvauskilpailua markkinoidaan käyttäen aihetunnisteita #discoverbarents ja #barentsyouth.

Ensimmäisen palkinnon voittaja kutsutaan Barentsin alueneuvoston kokouksen yhteydessä pidettävään palkintojenjakotilaisuuteen Ruotsin Uumajaan (Västerbottenin lääni) 1.-4.10.2019. Finnmarkin läänin hallinto vastaa voittajan matkakuluista palkintojenjakotilaisuuteen.

Lisätietoa:

Natalia Karlsen, Finnmarkin läänin hallinto, +47 46648280, natalia.karlsen@ffk.no