17.10.2017 - 9:37

Barentsin alueen luontovalokuvauskilpailun loppuhuipentuma Kuhmossa ja Hossassa

Discover Barents
Elokuussa alkanut Barentsin alueen luontovalokuvauskilpailu huipentuu torstaina 9.11.2017 Kuhmo-talolla järjestettävään seminaariin. Ohjelmaan kuuluu myös tutustuminen Hossan kansallispuistoon perjantaina 10.11.2017.

Valokuvauskilpailu on käynnissä 31.10.2017 saakka ja siihen voi osallistua kuka tahansa valokuvauksesta kiinnostunut. Kilpailussa on tarkoitus saada alueen mielenkiintoisista kohteista sekä luonnosta laadukkaita valokuvia, joita mm. alueen matkailutoimijat voivat käyttää omassa markkinoinnissaan. Kilpailun päätavoitteena on Barentsin alueen matkailutoimijoiden yhteistoiminnan edistäminen ja alueen yhteismarkkinoinnin tehostaminen matkailullisena suuralueena. Kilpailuun on saapunut jo noin 1200 upeaa kuvaa.

Seminaariin on kutsuttu lukuisia ammattilaisvalokuvaajia kertomaan valokuvauksesta; Jari Peltomäki, Tea Karvinen ja Lassi Rautiainen. Näiden lisäksi Harri Tarvanainen ja Aivar Ruukel kertovat kuvien hyödyntämisestä matkailumarkkinoinnissa. Seminaarin päätteeksi julkistetaan valokuvauskilpailun voittajat. Tähän kansainväliseen seminaariin odotetaan vieraita Venäjältä, Norjasta, Ruotsista sekä Suomesta. Tilaisuus pidetään kokonaisuudessaan englanninkielellä. Lisätietoja sekä ilmoittautumislomake löytyy osoitteesta www.discoverbarents.com/seminar. Ilmoittautuminen seminaariin on auki 27.10.2017.

Seminaarissa tuomaristo palkitsee parhaat kuvat seuraavasti:
1. palkinto 3000 euroa
2. palkinto 2000 euroa
3. palkinto jaetaan eniten tykkäyksiä kilpailusivulla saaneelle kuvalle ja se on arvoltaan 1000 euroa

Discover Barents -luontovalokuvauskilpailu järjestetään yhteistyössä Kainuun liiton, työ- ja elinkeinoministeriön ja ulkoasiainministeriön kanssa. Barentsin yhteistyöalueen muodostavat 14 maakuntaa, lääniä tai vastaavaa pohjoista aluetta Norjassa, Ruotsissa, Suomessa ja Venäjällä. Suomesta jäsenalueita ovat Pohjois-Pohjanmaan, Lapin, Kainuun ja Pohjois-Karjalan maakunnat. Yhteistyön puheenjohtajuus kiertää neljän mukana olevan maan kesken kahden vuoden kausissa. Kainuun liitto vastaa vuosina 2016–2017 Barentsin alueneuvoston sekä aluekomitean puheenjohtajuudesta.

Lisätietoja antavat:

Tuomo Tahvanainen, Kainuun Etu Oy, +358 44 551 4585, tuomo.tahvanainen@kainuunetu.fi
Minna Mustonen, Kainuun liitto, +358 44 7100 874, minna.mustonen@kainuu.fi
Katja Sukuvaara, Kainuun liitto, +358 44 4100 732, katja.sukuvaara@kainuu.fi