14.8.2017 - 13:27

Barentsin alueen luontokuvauskilpailulla vauhtia matkailuun

Discover Barents Photo Contest
Käynnissä olevaan Barentsin alueen luontokuvauskilpailuun voi osallistua kuka tahansa valokuvauksesta kiinnostunut. Kilpailuaika päättyy 31.10.2017, jonka jälkeen kilpailun kansainvälinen tuomaristo valitsee voittajat. Palkitut esitellään Kuhmossa järjestettävässä tilaisuudessa marraskuussa.

Kainuun liitto on lanseerannut Barentsin alueen luontokuvauskilpailun, johon voi osallistua kuka tahansa valokuvauksesta kiinnostunut. Kilpailussa on tarkoitus saada alueen mielenkiintoisista kohteista sekä luonnosta laadukkaita valokuvia, joita matkailutoimijat voivat käyttää omassa markkinoinnissaan.

Kilpailun päätavoitteena on Barentsin alueen matkailutoimijoiden yhteistoiminnan edistäminen ja alueen yhteismarkkinoinnin tehostaminen matkailullisena suuralueena.

Kilpailussa jaetaan palkintoja seuraavasti:

1. palkinto 3.000 euroa
2. palkinto 2.000 euroa
3. palkinto jaetaan eniten tykkäyksiä kilpailusivulla saaneelle kuvalle ja se on arvoltaan 1.000 euroa

Kilpailuaika on 14.8.2017 - 31.10.2017, jonka jälkeen kilpailun kansainvälinen tuomaristo valitsee voittajat. Kilpailun voittajat julkistetaan 9.11.2017 Kuhmo-talolla pidettävässä seminaarissa.

DiscoverBarents -luontokuvauskilpailu järjestetään yhteistyössä Kainuun liiton,työ- ja elinkeinoministeriön ja ulkoasiainministeriön kanssa.

Barentsin yhteistyöalueen muodostavat 14 maakuntaa, lääniä tai vastaavaa pohjoista aluetta Norjassa, Ruotsissa, Suomessa ja Venäjällä. Suomesta jäsenalueita ovat Pohjois-Pohjanmaan, Lapin, Kainuun ja Pohjois-Karjalan maakunnat. Yhteistyön puheenjohtajuus kiertää neljän mukana olevan maan kesken kahden vuoden kausissa. Kainuun liitto vastaa vuosina 2016–2017 Barentsin alueneuvoston sekä aluekomitean puheenjohtajuudesta.

www.discoverbarents.com

Tuomo Tahvanainen, Kainuun Etu Oy, Barentsin matkailutyöryhmä JWGT:n jäsen +358 44 551 4585, tuomo.tahvanainen@kainuunetu.fi
Katja Sukuvaara, Kainuun liitto, +358 44 4100 732, katja.sukuvaara@kainuu.fi
Minna Mustonen, Kainuun liitto, +358 44 7100 874, minna.mustonen@kainuu.fi