6.5.2016 - 14:31

Avoin seminaari "Barents Connection – Vital Co-Operation in Multiple Fields"

Barentsleike_470_470.jpg
Toukokuun lopussa Kajaanin Kaukametsässä järjestettävien Barentsin yhteistyöelinten kokousten yhteydessä järjestetään myös yleisölle avoin seminaari.

Toukokuun lopussa Kajaanin Kaukametsässä kokoontuvat sekä Barentsin alueneuvoston (BRC) että aluekomitean (RC) edustus sekä kolmen työryhmän jäsenet. Barentsin kokousten yhteydessä järjestetään myös yleisölle avoin seminaari, joka nimensä mukaisesti sisältää Barentsin yhteistyötä ja sen kehittämistä käsitteleviä puheenvuoroja monesta eri näkökulmasta.

Seminaarin puhujiksi ovat lupautuneet liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner, entinen pääministeri Paavo Lipponen, johtaja Johan R Edelheim Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutista (MTI), johtaja Tomas Hallberg Norjan Kirkkoniemessä sijaitsevasta Barents-sihteeristöstä, Venäjän ulkoministeriön 2. Euroopan osaston varajohtaja ja Barentsin virkamieskomitean (CSO) puheenjohtaja Sergey Petrovitch ja Japanin suurlähetystön lähetystöneuvos ja apulaisjohtaja Yoshiaki Miwa.

Seminaarissa on simultaanitulkkaus.

Seminaari on kaikille avoin ja maksuton, mutta yleisöltä toivotaan ilmoittautumisia sähköisen linkin kautta.