Lue Kainuun tarinan kesäkyselyn vasaukset

Tehtävät

Kainuun mainetyötä on valmisteltu tiiviisti usean kainuulaisen yhteisön kanssa. Nyt ollaan vaiheessa, jossa kaikki voivat osallistua Kainuun tarinan ja ydinviestien kirjoittamiseen. Kesäkyselyyn saatiin 69 vastausta, kiitos kaikille vastaajille!

" "

Kainuun mainetyö – kehu omasi ja naapurisi!

Kainuussa on tehty parin viimeisen vuoden ajan aktiivisesti mainetyötä. Se tarkoittaa sitä, että kannustamme toisiamme kertomaan kotimaakunnasta positiivisia asioita. Omien onnistumisten lisäksi kannattaa muistaa myös naapurin onnistumiset, sillä kaikki vaikuttaa kaikkeen. Kainuun maine ei katso kuntarajoja.

Onko Kainuu miehekäs maakunta?

Osana Kainuun mainetyötä liitto kysyi viime kesänä kepeän kesäisesti verkossa, millainen voisi olla Kainuun yhteinen tarina. Yhteensä vastauksia kertyi 68 kappaletta.

Vastaajat saivat ottaa kantaa muun muassa siihen, ovatko edellä kerrotut maakunnan vahvuudet oikeaan osuvia. Luontoa piti Kainuun ehdottomana vahvuutena neljä viidestä vastaajasta. Yhteisöllisyyttä ja omintakeista kulttuuria piti selkeästi vahvuutena 68 prosenttia vastaajista. Teknologiaan ja digitaalisuuteen Kainuun vahvuutena uskoi täysillä kuusi kymmenestä vastaajasta.

Kyselyssä pyydettiin myös ottamaan kantaa muun muassa siihen, onko Kainuu petomainen vai lempeä, naisellinen vai miehekäs, iloinen vai vakava. Yksi kiinnostavimmista tuloksista oli se, että vastaajien mielikuva Kainuusta oli vahvasti miehekäs: ehdoton enemmistö vastaajista piti Kainuuta joko miehekkäänä tai ainakin melko miehekkäänä. Mitä siitä pitäisi päätellä, onko se hyvä vai huono asia – siinäpä mainetiimille miettimistä.

Kyselyn tulokset

Kyselyn tulokset ovat luettavissa alla olevasta liitteestä.